Velkoobchodní ceny jsou pro ty, kteří podnikají - Makro je výjimka, protože tam nemusíte předložit kromě IČO už nic. Ale jestli si myslíte, že je to až tak cenově výhodné, dost se pletete, protože pokud nakupujete jako "normální smrtelník s IČO", tak těžko využijete výhod velkých balení. Jediná výhoda je v tom, že tam dostanete zboží, které jinde není až tak běžné, nebo není k sehnání vůbec. Pokud tomu nevěříte, jistě máte ve svém okolí někoho, kdo má kartu, tak se běžte podívat a pochopíte.
Co se týče ostatních velkoobchodů, tak velkoobchodní ceny jsou pro ty, kteří se podnikáním v daném oboru živí - takže pokud přijedete např. do okrasné školky, která má jen prodej pro firmy, budete ihned zdvořile požádán, abyste předložil ŽL, anebo opustil prostor školky. A víte proč? Protože ty ceny jsou nastaveny tak, aby si mohl podnikatel připočíst marži, ze které platí věci, které mu žádný zákazník neproplatí - např. telefon, pracovní oděvy apod.
A pokud vám vadí ta marže - kolikrát jste se už zeptal v obchodech, kde běžně nakupujete, za kolik oni nakoupili ten rohlík, tričko, hrnec, tablet apod.?
Ale velkoobchody (ani Makro) o svátcích přece otevřené nejsou. Většina velkoobchodů dokonce zavírá ještě před svátky - pravidelně dostávám od některých, kam jezdím pro materiál, upozornění do mailu, že bude zavřeno.
Mně osobně by ani nenapadlo jít ve svátek nakupovat kamkoliv - chci mít klid a pokud vím, je hodně lidí, kteří to mají stejně. Moji zákazníci na to sice někdy mají jiný názor - protože oni mají zrovna volno, mám já naklusat - to, že pracuju celý týden jako oni, je nezajímá - takže já mám pro zavřené obchody pochopení. Stačí, že jsou profese, které ve svátky do práce musí, nač tedy k nim přidávat ještě prodavače - to není nezbytnost.
Moje reakce byla spíš na to, že lidé obecně nadávají na to, že podnikatelé mají "výhodu" nakupovat ve velkoobchodech - takže se omlouvám - to nemělo být nic "nasíracího".