...Mail Jana Svobody byl úmyslně formulován „lidsky až žoviálně“ a neobsahoval žádný kontaktní údaj....
Sorry, ale osobně bych se zachoval stejně. Zákazníky si vybíráme, takže bych slušně odpověděl něco o tom, že o spolupráci nemáme zájem.
Vím i o dalších podnikatelích, kteří by udělali to samé.
A většinou stejně zacházíme i s mailovými dotazy typu "Pošlete mi nabídku na...", kde v poli "Komu" je uvedeno dalších dvacet adres :-)
Co Vám na to mám coby autor říct? Nic. Beru na vědomí, že se Vám to nelíbí – a děkuju, že jste si článek přečetl :)
Marketingově je ale velká chyba hodnotit, který zákazník má dobrou poptávku a který špatnou. Coby podnikatel tady nejsem od toho, abych lustroval zákazníky, ale abych uspokojoval jejich poptávku. A historie ukázala, že ten největší byznys často vznikl z naprosto nesmyslného nápadu.
S Graftonem mám také špatnou zkušenost. Snažila jsem se s nimi domluvit na osobní pohovor. Urgovala jsem dvakrát, že jsem nebyla kontaktována. Nakonec jsem došla osobně na recepci, kde jsem zanechala životopis s tím, že si domluvíme termín pohovoru. Kontakt pouze emailem a kulantně napsáno, že nejsem pro ně zajímavá. Ano, když chtějí především mladé a mě je přece jenom už 44 let, že. Takže jsem se nakonec pomoci nedočkala.
Během dne dorazil mail z Agentury Student. Kdyby dorazil včas, mohlo být její hodnocení ještě lepší.
V každém testu vždy pracuji s termíny: coby potenciální zákazník žádám o informace do konkrétního data (obvykle dva dny, protože je mi jasné, že nikdo nemá čas reagovat ihned). To proto, aby argumentem nemohlo být, že "to přece tak nespěchalo".
Každému se může snadno stát, že něco nestíhá (mně se to stává pořád), ale vždycky je dobré dotyčnému napsat a navrhnout nový termín.
Personální agentůry by se hlavně měly zákonem zakázat. Je to akorát novodobý otrokářství a nátlak na lidi. Vidim to u nás v kolbence, co nám ty agentůry dodávaji za "materiál". Spokojenej kmenovej zaměstnanec je 100x větší benefit než člověk sdíranej agentůrou (nedávaj jim ani příplatky za přesčasy, víkendy, svátky, nemaj nárok na dovolenou, 3/4 platu jim platí jako "cestovné" atd) Fakt ke zblití, zase se mi zvedá tlak.
Hlavně si pane Krtku uvědomte, že požadavek přijímat "agenturní zaměstnance", tj. zaměstnaný u agentury a pracující u Vás v kolbence, pramení právě z vedení kolbenky, která chce ušetřit. Podmínky, plat a další příplatky se odvíjí od ceny, kterou zaplatí kolbenka agentuře. Agentura je také společnost, která zaměstnává své zaměstnance a potřebuje na jejích výplaty vydělat. Nemůže tedy ani z dobré vůle doplácet na zaměstnance kolbenky, aby byli zaměstnanci spokojeni.
Dobrý den,
tento článek a "test" mě velice pobavil. Původní zmiňovaný e-mail od pana Svobody nám vůbec nepřišel.
V pátek 5.9.2014 nám přišel e-mail viz níže, s termínem "pokud mi do dneška nenapíšete důvod proč jste nereagovali ..." na všeobecný email recepce.
V dnešní době milionu spamů a dalších vyděračských e-mailu, nebudeme promptně reagovat na ultimativní e-mail od někoho, kdo není schopen zavolat a rozumně se domluvit.
Jana Batelová
Obchodní ředitelka spol. Kariéra s.r.o.
e-mail od pana Fekara:
Dobrý den,
píšu pro velmi čtený Podnikatel.cz a pravidelně vydáváme nejrůznější testy. Tentokrát jsme si vyzkoušeli fungování personálních agentur.
Bohužel patříte mezi ty, které nedopadly vůbec dobře, když na mail potenciálního klienta nereagovaly ani během dvou dnů (najdete jej v doručeného poště od Jana Svobody).
S výsledkem testu již nic neuděláte, ale můžete aspoň trochu napravit svoji reputaci, pokud mi během dneška (pátek 5. 9.) napíšete stručné vysvětlení, proč jste dopadli tak špatně.
Předem díky,
Zdeněk Fekar
Dobrý den,
dovolím si reagovat na Váš příspěvek, který jste ostatně mohla směřovat přímo na moji osobu. Výše uvedený test měl své parametry a v tomto ohledu redaktor nepochybil. Za výsledky testu si proto redakce stojí. Snažili jsme se zjistit informace stejným způsobem jako běžný podnikatel.
Co se týká Vámi zkopírované e-mailové komunikace, zde vůči redaktorovi výhrady mám. Redakce Podnikatel.cz se snaží vůči respondentům komunikovat vstřícně, doporučil jsem proto redaktorovi, aby své e-maily pro příště formuloval jinak.
PS: P.R. obsah je na našem serveru dle etického kodexu viditelně označován.
Hezký den,
Michael Hovorka
šéfredaktor Podnikatel.cz
Jako vůči personálkám mám dost nedůvěru (jen z pohledu zaměstnance, nikoho jsem nikdy nezaměstnával), ale tenhle článek mi přijde fakt divnej. Nicméně firmám bych především doporučil vyvěsit na svůj web koho chtějí přijmout (text by měl sepsat personalista ve spolupráci s budoucím přímým nadřízeným hledaného zaměstnance - webmaster, personalista ani vyšší šéf to zpravidla nezvládnu sámi udělat dobře), rozumně a rychle reagovat na dotazy zájemců. Pokud nechodí správní lidé, tak zkusit nějakou inzerci a teprve potom možná personálky.
Ano, je pravda, že "každý ZÁKAZNÍK je důležitý". Ovšem je důležité si definovat pojem "zákazník".
Určitě není vhodné nadšeně spolupracovat se 100 různými lidmi, kde zjistíte, že 90 lidí odmítá zaplatit a 10 vám vytvořilo asi dvakrát větší náklady, než byl zisk.
Každý, kdo si zkusil podnikat ví, že zhruba 5-20% zákazníků (podle oboru) jsou zákazníci, z kterých nikdy nic dobrého nebude a vyplatí se je zdvořile poslat ke konkurenci.
Například pokud mám e-shop a přijde mi objednávka od zákazníka, který si objednal už 10 dalších objednávek a vždy vrátil použité zboží do 14 dnů. U takového zákazníka se opravdu nejvíc vyplatí objednávku stornovat, než ji vyřizovat.
Zákazníky ale neodmítají jenom personální agentury nebo e-shopy. Běžně to dělají i řemeslníci, stěhováci, taxikáři, advokáti.
Každý potřebuje zákazníka, který bude solidní a solventní. Nikdo nestojí o někoho, kde je potenciál, že mu nezaplatí a ještě ho naveze do nějakého průseru...