Ano, je pravda, že "každý ZÁKAZNÍK je důležitý". Ovšem je důležité si definovat pojem "zákazník".
Určitě není vhodné nadšeně spolupracovat se 100 různými lidmi, kde zjistíte, že 90 lidí odmítá zaplatit a 10 vám vytvořilo asi dvakrát větší náklady, než byl zisk.
Každý, kdo si zkusil podnikat ví, že zhruba 5-20% zákazníků (podle oboru) jsou zákazníci, z kterých nikdy nic dobrého nebude a vyplatí se je zdvořile poslat ke konkurenci.
Například pokud mám e-shop a přijde mi objednávka od zákazníka, který si objednal už 10 dalších objednávek a vždy vrátil použité zboží do 14 dnů. U takového zákazníka se opravdu nejvíc vyplatí objednávku stornovat, než ji vyřizovat.
Zákazníky ale neodmítají jenom personální agentury nebo e-shopy. Běžně to dělají i řemeslníci, stěhováci, taxikáři, advokáti.
Každý potřebuje zákazníka, který bude solidní a solventní. Nikdo nestojí o někoho, kde je potenciál, že mu nezaplatí a ještě ho naveze do nějakého průseru...