Když na jaře odstartovala velká mobilní revoluce a začali se objevovat virtuální operátoři, mohlo se zdát, že začne velké škatulata batulata. Po čtvrt roce se ukazuje, že tomu tak není. Devět z deseti Čechů využívá služby jednoho mobilního operátora a převážná většina z nich je s ním spokojena. Přechod k jinému poskytovateli zvažuje jen 10 % lidí. A s největší pravděpodobností skončí opět u zavedených firem O2, Vodafone a T-Mobile.
Služby šedých a virtuálních operátorů lidé sice znají, ale využívají je jen minimálně. Zatím dávají přednost hlavně klasickým mobilním operátorům. Ti je lákají především na neomezené tarify. Má je už desetina všech lidí, kteří používají mobilní telefon a téměř třetina uvažuje o přechodu na neomezený tarif. Volání a další služby bez limitu jsou také důvodem, proč 75 % lidí považuje tyto služby za dobré a jsou s nimi spokojeni. Polovina dotázaných Čechů ale zatím nedokáže posoudit, který operátor nabízí nejatraktivnější neomezené tarify. Většina klientů běžných mobilních operátorů se proto bude o neomezený tarif ucházet u svého hlavního operátora,
říká Jiří Nosek ze společnosti GfK, která průzkum provedla.
Čtěte také: Z nabídky virtuálů si vybere každý, kromě firemních zákazníků
Novinkou jsou šedí a virtuální operátoři. Za šedého operátora je označována společnost, která je zákazníkem běžného mobilního operátora a nabízí určité skupině lidí zvýhodněné tarify, které má díky velkému počtu SIM ve své uzavřené síti. Virtuální operátoři, na rozdíl od šedých operátorů, vystupují oficiálně pod vlastní značkou a pro přenos hlasu a dat si pronajímají síť od konkurenčních operátorů. Lidem nabízejí atraktivní ceny na volání. S nabídkou služeb poskytovaných šedými operátory se setkala šestina Čechů, přičemž služby šedých nebo virtuálních operátorů používá jen minimum lidí. A čím by mohli virtuálové zabodovat a získat více klientů? Od virtuálních operátorů lidé očekávají především nabídku mobilních služeb s kvalitním pokrytím za nižší cenu, než nabízejí klasičtí mobilní operátoři, férové jednání a vstřícnost vůči zákazníkům.