Většina českých firem (84 %) považuje internet za klíčový pro své podnikání. Přesto ale více než čtvrtina z nich stále nemá vlastní webovou stránku, důvodem je prý nedostatek znalostí k jejich založení. Třetina respondentů netuší, co je SEO (Search Engine Optimization). Vyplynulo to z průzkumu, který zrealizovala Asociace malých a středních podniků ČR (AMSP ČR) a společnost Google.
Je potřebné si uvědomit, že v menších firmách nejsou na jednotlivé oblasti týmy lidí a jeden člověk mnohdy vykonává dvě i více funkcí. Firmy proto uvítají každý dostupný nástroj, který jim může pomoci usnadnit práci nebo zlepšit podnikání,
říká Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR.
Za hlavní důvod pro využívání internetu přes 90 % firem uvedlo vyhledávání kontaktů, informací a také komunikace. Zhruba 75 % dotázaných pak na internetu používá také aplikace jako mapy, plánovače tras, obecné obchodní informace nebo nové dodavatele a agentury. Nejčastěji se pak firmy prezentují na internetu pomocí vlastních webových stránek (76 %) a různých online katalogů (53 %).Registrujte se ZDARMA do databáze živnostníků
Internet má v tomto sektoru velmi důležitou roli a pro některé malé firmy by dokonce nebýt na internetu znamenalo nebýt vůbec. Podnikatelé a firmy ale často netuší, že mohou využít mnoho bezplatných online nástrojů, služeb a zdrojů informací, které jim usnadní práci nebo ušetří čas,
říká Daniel Nohel, Industry Sales Manager českého Googlu.