Více jak 25 % firem pořád nemá své vlastní webové stránky

12. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Většina českých firem (84 %) považuje internet za klíčový pro své podnikání. Přesto ale více než čtvrtina z nich stále nemá vlastní webovou stránku, důvodem je prý nedostatek znalostí k jejich založení. Třetina respondentů netuší, co je SEO (Search Engine Optimization). Vyplynulo to z průzkumu, který zrealizovala Asociace malých a středních podniků ČR (AMSP ČR) a společnost Google.

Je potřebné si uvědomit, že v menších firmách nejsou na jednotlivé oblasti týmy lidí a jeden člověk mnohdy vykonává dvě i více funkcí. Firmy proto uvítají každý dostupný nástroj, který jim může pomoci usnadnit práci nebo zlepšit podnikání, říká Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR.

Za hlavní důvod pro využívání internetu přes 90 % firem uvedlo vyhledávání kontaktů, informací a také komunikace. Zhruba 75 % dotázaných pak na internetu používá také aplikace jako mapy, plánovače tras, obecné obchodní informace nebo nové dodavatele a agentury. Nejčastěji se pak firmy prezentují na internetu pomocí vlastních webových stránek (76 %) a různých online katalogů (53 %).Registrujte se ZDARMA do databáze živnostníků

Internet má v tomto sektoru velmi důležitou roli a pro některé malé firmy by dokonce nebýt na internetu znamenalo nebýt vůbec. Podnikatelé a firmy ale často netuší, že mohou využít mnoho bezplatných online nástrojů, služeb a zdrojů informací, které jim usnadní práci nebo ušetří čas, říká Daniel Nohel, Industry Sales Manager českého Googlu.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).