Více jak polovina zboží není v českých e-shopech skladem
Na českém internetu se dá najít zhruba 27 000 e-shopů. Ne každý z nich ale dokáže splnit podmínky, které slibuje. Problém je hlavně s dodržením termínu dodání zboží. Na skladě ho nemá více jak polovina všech internetových obchodů. U 30 % z nich pak zákazník na dodání čeká déle než týden. Zjistili to zástupci srovnávače Zboží.cz, podle kterých mohou prodlevy při dodávce nastat i u zcela běžného sortimentu.
Při procházení naší databáze jsme narazili například i na to, že valná většina spodního prádla je doručována v termínech přesahující jeden týden. To platí například pro podprsenky, kde 66 % e-shopu uvádí dodávku delší než týden, nebo pánské boxerky, u těch uvádí dodávku delší než týden 65 % e-shopů,
říká Jan Samko, manažer serveru. Delší doba dodání je přitom pochopitelná jen u ne zcela běžného nebo objemnějšího zboží, například není možné počítat s dodávkou do druhého dne, když si zákazník objedná klavír nebo sprchový kout. S více jak týdenním prodlením od uskutečnění nákupu ale musí čeští nakupující počítat i u šperků. Prsten nebo řetízek dodává po déle než týdnu 67 % internetových obchodníků.
České e-shopy příliš nekladou důraz na dobu dodání. Rychlost by přitom měla být jednou z priorit internetových obchodníků.
Pod týden lze očekávat doručení například pánských ponožek. Prodlevu neměl při provedeném testu ani jeden z vybraných e-shopů. 71 % obchodů také do týdne doručí učebnice a 75 % pak kuchyňské potřeby. Výsledky průzkumu nás překvapují. Z našich zkušeností vyplývá, že pokud si lidé vybírají produkty, kromě ceny je také zajímá, za jak dlouho bude zboží u nich doma. Proto e-shopy s vyřešenou logistikou a vlastními skladovými prostory budou mít vždy výrazně navrch,
doplňuje Jan Samko.
Slevové portály zná 99 % internetové populace
Prakticky každý od 15 let výš zná slevové servery. Ukázal to průzkum agentury Mediaresearch, která si otestovala slevového znalost trhu. Slevové servery zná 99 % internetové populace. Nejznámějším je stejně jako loňský rok Slevomat, který zná 88 % oslovených respondentů. Druhým nejznámějším portálem je Vykupto se znalostí 67 %. Třetím pak portál Hyperslevy , který sesadil server Zapakatel. Znalost portálu Hyperslevy je 59 %.
Zatímco slevové portály zná každý, zdaleka ne každý jim důvěřuje. Jasné ano jim v otázce důvěry vyslovilo jen 69 % lidí. Na druhou stranu, 95 % těch, kteří na slevovém serveru už něco koupili, bylo se zbožím nebo službou spokojeno. Zklamaní tvrdí, že slevový trh se stále ještě úplně nestabilizoval. Mnohé menší servery mají finanční či jiné problémy. Zákazník by proto měl v první řadě důsledně vybírat slevový server a pak až následně slevovou akci. Přední portály mají nastavené garance a v případě nespokojenosti zákazníky kompenzují, to menší servery nedělají,
říká Jana Zahradníčková, marketingová manažerka portálu Slevomat.