Vlákno názorů k článku Víme, co se doopravdy mění u reklamací od roku 2014 od Gordot - Takže se to mění, protože dnes nemusel zákazník...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 5. 2013 10:57

    Gordot (neregistrovaný)

    Takže se to mění, protože dnes nemusel zákazník prokazovat, že tu vada byla už při převzetí, když se projevila mezi 7.-24. měsícem... Klamete lidi.

  • 17. 5. 2013 11:33

    Daniel Morávek

    Dobrý den,
    nemění a nikoho neklameme. Stačilo by si rozkliknout aktuální znění zákona a paragraf 616, který byl v článku (http://www.podnikatel.cz/zakony/zakon-c-40-1964-sb-obcansky-zakonik/cele-zneni/#p-616). Už nyní je v zákoně tato 6měsíční lhůta, v reálu to nyni funguje tak (aniž by si to spotřebitelé kolikrát uvědomovali), že podnikatelé tuto dobu často automaticky prodlužují. V novém zákoníku (§ 2161) zůstává v tomto ohledu prakticky stejná pasáž: "Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí."
    S pozdravem
    Daniel Morávek

  • 29. 1. 2014 13:59

    cholito (neregistrovaný)

    Ano klamete, viz reakce víše, od 7 do 24 měsíce je v zákoně záruka na zboží tehdy pokud se bude jednat o vadu která byla na zboží již během převzetí a průkazní břemeno je na spotřebiteli. Fakticky to tedy je tak, že uspět s reklamací má spotřebitel jakž takž reálný do 6 měsíců, kdy jakákoliv vada která se projeví během šesti měsíců od převzetí zboží se bere jako vada která byla na zboží již během převzetí a je na prodávajícm aby prokázal opak. Po uplynutí šesti měsíců kdy prodávající reklamaci zamítne s tím, že se nejedná o vadu která byla již během převzetí nezbývá spotřebiteli než se jen soudit. Opravdu přínosné pro lidi od nového roku, vskutku. Starý NOZ navíc spotřebitele chránil v tom směru, že při projevené vadě během šesti měsíců od převzetí si mohl zákazník vybrat zda chce vrátit peníze, vybrat si nové zboží, či opravit, pokud nebyla možnost výměny za totéž zboží. Právo volby bylo na zákazníkovi. Dnes si koupíte boty, po pěti dnech nosení upadne podpatek, a místo abyste mohli požadovat vrácení peněz a jít si koupit jiné boty či jinam, může Vám prodávající nechat boty opravit. Měsíc jste tedy bez bot, boty jste si koupil nové, ale po pěti dnech je máte již opravované. Napište mi jednu věc v čem přináší NOZ přínost v reklamacích pro spotřebitele? V ničem!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).