Víme, jak správně splnit informační povinnost k #EET u e-shopů. Tady jsou 3 tipy

2. 3. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Se spuštěním 2. vlny EET padla povinnost evidovat tržby i pro e-shopy. Ty musejí splňovat i informační povinnost. Máme 3 tipy, jak ji splnit.

E-shopy mají za sebou první ukončený den v rámci elektronické evidence tržeb. Celkově bylo za první den 2. vlny evidence tržeb vydáno více než 12 milionů účtenek.

Vychází to z údajů Finanční správy. Server Podnikatel.cz zaostřil na to, zda e-shopy také splňují informační povinnost, která vychází ze zákona o evidenci tržeb. Každý z oslovených e-shopů to řeší po svém. Zákonnou povinnost splňují a Finanční správa zároveň dává 3 tipy pro ostatní, jak informační povinnost splnit, aniž by zákazník byl obtěžován vyskakujícím pop-up oknem. 

Oslovili jsme 3 největší české e-shopy. Zatímco Alza.cz uvádí informační povinnost v obchodních podmínkách, Kasa.cz ji splňuje pomocí patičky a speciální stránky pro EET. Mall.cz to vyřešil pouze pomocí patičky. 

Informační povinnost musí podnikatel uvádět na všech internetových stránkách, jejichž prostřednictvím se uskutečňují evidované tržby. Na stránkách e-shopu tak musí být publikována věta:

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Některé z menších e-shopů však vyřešily tuto povinnost zbytečně krkolomně. Například jihlavský nábytek Polodna, který prodává zboží i po internetu, umístil hlášku do průsvitného rámu, který nezmizí dříve, než ho zákazník odklikne. Jenže tomuto ne příliš šťastnému řešení se může e-shop vyhnout. 

3 tipy, jak u e-shopů splnit informační povinnost

Finanční správa doporučuje 3 tipy, jak informační povinnost splnit:

  1. Obsah informačního oznámení vložte na stránku před vstupem do prostředí platební brány, nebo
  2. ho publikujte na úvodní stránce eshopu, nebo
  3. ho zakomponujte do obchodních podmínek. 

Tam ho umístil eshop Alza.cz. Kasa.cz i Mall.cz odkazují na informační povinnost v patičce. Lepší řešení než Kasa.cz, která z patičky přesměrovává na speciální stránku k EET, nabízí Mall.cz, který obsah informačního oznámení umístil celý do patičky. 

Zde ale pozor: Musí však být splněno zákonné kritérium, že to bude pro zákazníka dostatečně viditelné a čitelné, připomíná Petra Petlachová, mluvčí Finanční správy. Font písma proto nesmí být příliš malý, respektive musí být dobře čitelný. Finanční správa proto doporučuje, aby e-shop umístil obsah informačního oznámení na stránku, odkud se zákazník rovnou proklikne do platební brány. 

Jak vypadá informační povinnost u velkých e-shopů? Inspirujte se

Velké e-shopy investovaly stovky tisíc korun do implementace EET

Včerejší start evidence tržeb proběhl u oslovených e-shopů bez komplikací. Včerejší ostrý start EET u nás proběhl bez jakýchkoliv problémů a vše funguje dobře, říká za Alza.cz Šárka Jakoubková

Hladce probíhal první den s EET i na Mall.cz: Vše proběhlo bez výraznějších komplikací. Naši zákazníci nepocítili žádný negativní dopad a veškerý nákupní i platební komfort byl zachován, prozradil serveru Podnikatel.cz Jan Řezáč, mluvčí Mall.cz. Ve stejném duchu se vyjadřuje i Andrea Čižmářová, ředitelka komunikace Kasa.cz. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

A náklady na zavedení EET? Ty šly v případě Kasa.cz do výše několika set tisíc korun. Alza.cz přesné náklady vyčíslit nechce, hovoří však o mnohých desítkách hodin interního vývoje. Podobně mluví i Mall.cz: Z hlediska pracovní vytíženosti se jedná o zhruba 1,5 měsíce kapacity vývojářů finančního týmu a 1 měsíc kapacity analytiků a dalších osob na poli byznysu. Přípravy samotné probíhaly již od října loňského roku, uzavřel za Mall.cz Jan Řezáč.

Čtěte více na Lupa.cz: Přípravy na EET vyšly e-shopy i na stovky tisíc. Co se od středy změní?

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).