Čtěte, jaké všechny povinnosti mají e-shopy vůči svým zákazníkům

14. 12. 2017
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Zákazníci e-shopů mají mimo jiné právo na vrácení zboží bez udání jakéhokoliv důvodu do 14 dnů. Které další povinnosti musí podnikatelé splnit?

Sjednává-li se smlouva prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, má podnikatel vůči spotřebiteli například vcelku rozsáhlé informační povinnosti.

Kdo je spotřebitel

Nejprve je potřeba si definovat, kdo je a kdo není spotřebitelem. Podle nového občanského zákoníku se za spotřebitele považuje „každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná“. Spotřebitelem tedy nemůže být společnost (resp. právnická osoba), nýbrž jen osoba fyzická, a ta pouze v případě, že nejedná v rámci své profese nebo podnikání, jemuž dobře rozumí, a nenachází se tak v pozici slabší strany, která by měla mít nárok na zvýšenou ochranu zákona.

Autor článku

Autor je partner AK Matzner & Vítek

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).