Víte, co je to v mailu disclaimer? Radíme, co do něj rozhodně nedávat

23. 7. 2014
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Disclaimer objevíte od odesílatele na konci mailu. Většinou se jedná o drobný text šedivé barvy či označený kurzivou. Proč byste ho (ne)měli používat i vy?

Od nového roku výrazně přibylo společností, jejichž zaměstnanci ve svých automatických emailových podpisech používají tzv. disclaimer. Přitom využitelnost a potřeba těchto sdělení, která často tvoří podstatnou část zprávy, je diskutabilní.

skoleni_8_1

Jaké náležitosti by tedy měl disclaimer splňovat, aby byl skutečně funkční a nestalo se z něj jen několik odstavců textu, obtěžujících adresáty?

Ihned v úvodu bych rád zmínil jednu zásadní skutečnost, která i přes svou jednoduchost majitelům firem anebo adresátům emailů uniká. Každý by se měl řídit jednoduchým pravidlem a psát do mailu jen to, k čemu je oprávněn, posílat je pouze odpovídajícím adresátům. Maily jsou totiž dnes zcela standardně soudy brány za dostatečný důkaz o průběhu jednání, dobré víře či vyvolání předpokladu např. vedoucího k uzavření/neuzavření smlouvy, když obě situace mohou vést k následnému požadavku na náhradu škody, z mého pohledu často bez ohledu na disclaimer.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Disclaimer je v mailech často zbytečný. 

Nový občanský zákoník zvýšil počet disclaimerů v mailech

Autor článku

Autor je partner AK Matzner & Vítek

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).