Vláda přijala Strategii mezinárodní konkurenceschopnosti České republiky. Připravilo ji Ministerstvo průmyslu a obchodu, obsahuje 43 projektů a více jak 200 opatření, jejím cílem je do deseti let posunout Česko mezi dvacet nejvíce konkurenceschopných zemí světa. Realizace všech více než čtyř desítek projektů sdružených ve Strategii mezinárodní konkurenceschopnosti přinese skutečnou modernizaci českého státu, díky níž máme šanci vrátit se na vrchol,
komentuje premiér Petr Nečas. Pro realizaci strategie bude podle něj důležité zapojení všech ministrů. Očekávám, že si uvědomí její klíčový význam pro budoucnost České republiky,
dodává Nečas.
Mezi cíle Strategie patří například efektivní a nekorupční veřejné instituce, kvalitní infrastruktura díky níž poroste konkurenceschopnost země, kvalitní a finančně udržitelné zdravotnictví, flexibilní trh práce, příznivé prostředí a služby pro podnikání a obchod, podpora inovací atd. Se Strategií pak souvisí také vládou schválená Národní inovační strategie.
V oblasti rozvoje podnikání Strategie mj. uvádí: Mezinárodní srovnání ukazují, že naše firmy jsou úspěšné jako subdodavatelé, nicméně jejich velkou slabostí je neznalost zahraničních trhů a neschopnost prorazit samostatně. Prostředí pro podnikání je byrokratické a nepružné. Bez reforem hrozí, že Česká republika nebude nadále schopna využít výhod plynoucích ze strategické polohy ve středu Evropy, stane se málo atraktivní pro nové i stávající zahraniční investory a české firmy budou definitivně pasovány do role pasivních subdodavatelů firem z jiných států.
Na toto konstratování navazují projekty zaměřené na zlepšení podnikatelského prostředí a souvisejících služeb. Znovu se tu hovoří o snížení administrativní zátěže podnikatelů a také o podpoře rozvoje inovačního podnikání.