Vláda schválila podnikatelům v poničených oblastech program Pomoc po tornádu

28. 6. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Vláda na dnešním jednání schválila pomoc všem podnikatelům z poničených oblastí, kde tornádo zanechalo po sobě i na firemním majetku spoušť. Jaké jsou parametry pomoci?

Vláda myslí i na podnikatele. Připravila pro ně speciální program, který nese název Pomoc po tornádu

Program je určen výhradně pro podporu podnikatelů v postižených oblastech. Vláda schválila, že stát uhradí ihned 80 až 100 % výdajů na pořízení nového majetku. Maximální výše podpory je 1 milion korun. Současně poskytneme bezúročnou půjčku až do výše 45 mil Kč na jednu firmu, uvedl dnes ministr průmyslu a obchodu a dopravy Karel Havlíček

Do tornádem zasaženého regionu zároveň vyslalo ministerstvo svůj tým, který přímo na místě domlouvá sběr žádostí do právě schváleného programu. Zároveň se bude snažit zjistit, jaká je celková výše škody a jakou pomoc podnikatelé dále potřebují. 

Vláda také schválila daňové úlevy

Vláda zároveň odklepla daňové úlevy pro všechny poškozené občany, ale i firmy. Posouvá se lhůta pro zaplacení daní, podání daňového přiznání, kontrolního hlášení a platby DPH. Promíjíme také zálohy na silniční daň splatné k 15. 7., doplnila na Twitteru ministryně financí Alena Schillerová

Daňové úlevy ve formě generálního pardonu se budou automaticky vztahovat na daňové subjekty, které mají sídlo či pobyt na území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Břeclav a Hodonín, pro něž byl s ohledem na mimořádnou událost – řádění tornáda, hejtmanem Jihomoravského kraje vyhlášen stav nebezpečí, nebo které vykonávají převážnou část své činnosti na území těchto správních obvodů. Sídlo a bydliště se dokládat nijak nemusí, případný převažující výkon činnosti se dokládá oznámením, doplnil Michal Žurovec, mluvčí ministerstva financí.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).