propouštění v některých montovnách na jedné straně misky vah, menší odtoky peněz z jiných montoven k zahraničním vlastníkům nebo typicky u obchodních řetězců a tím i více peněz, které zůstanou a zaměstnají další v ČR na druhé misce vah... jo a vy to máte uřčitě dobře spočítané co je výhodnější, no praxe států s vysokou minimální mzdou mluví jinak - vnitřnímu trhu se stále daří mnohem lépe než českému, lidé žijí na podstatně vyšší životní úrovni, vzniká spousta pracovních míst ve službách a specializacích, dokonce tam i naši studenti jezdí v létě doplňovat potřeby tamního pracovního trhu :-) ti kteří pochopí, že si tam jako uklizečka/kopáč vydělají dvojnásobek platu učitele v ČR tam většinou pak i zůstanou :-) Osobně nechci žít v zemi, která má "ambici" stát se nejlevnější montovnou, tuto čest rád přenechám chudým zemím s rozvráceným školským systémem a ještě jim tím prokážu službu :-) tedy pokud ta montovna nepotřebuje kvalifikovanější pracovní sílu a i přes zvýšení platů u nás přeci jen nezůstane :-)
muzete uvest priklady, kdy mm zvedla zamestnanost? nejake konkretni vc. cisel, dekuji.
to ze studentik jede trhat nekam na 6 tydny jahody, chrape s dalsimi 20 v jedne cimre na zemi na karimatce a ji to nejlevnejsi aby mu zbylo dost penez domu neni dost dobry priklad.
mm v nemecku je kolem 1400€ (8,5€/h) hrubyho, nas najem v heidelbergu 2+1 55m2 vc. energii byl kolem 1700€ a to bylo pred 4-5 lety. garsonka ve vidni 20m2 cca 1300€. jiste daji se sehnat socka byty na periferii za polovic, ale to u nas taky koupite byt na cikanskym sidlisti za 50k.
povidacky o montovnach jsou krasny, jen by me zajimalo, kde by ty lidi bez/s mizernou kvalifikaci asi tak delali? proboha vzdyt dnesni vysokoskolak (mozna vyjma technickych oboru) nema ani znalosti drivejsiho gymnazisty.
Je to přirozený vývoj, většinou tlačený odbory. Práce se stěhuje za zdroji, nižšímy náklady nebo odbytem. Když se to nevyplatí, tak velcí jdou tam kde ušetří, a malí musí automatizovat. Odbory za nic nezodpovídají, těch se to nedotkne. No a státu zůstanou na krku nekvalifikovaní nezaměstnaní. Pak stát musí hledat investory a dát jim daňové úlevy, neboť všichni nemohou studovat filozofii či politologii a být v akademické obci a sepisovat výzvy.