Vodafone ruší cenový rozdíl mezi tarify a předplacenými kartami, výhodné je to jen částečně

2. 6. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Vodafone nabídne od 9. června majitelům nových předplacených karet volání do všech sítí v ČR za stejnou minutovou sazbu a posílání SMS za stejnou cenu, jakou nyní mají tarifní zákazníci na Nabitých tarifech. Poprvé tak v historii mobilních operátorů mizí cenové rozdíly mezi zákazníky s předplacenými kartami a tarifními zákazníky.

Vodafone se tak snaží opět nastavit nová pravidla pro volání v rámci mobilní sítě. Jako první už například zrušil rozdíly mezi voláním ve špičce a mimo špičku, nabídl volání za stejnou cenu do všech sítí, začal uvádět ceny s DPH nebo zrušil povinnost upisovat se na roky.

Porovnání tarifů a předplacených karet

Vodafone nabitá karta, což je název nové předplacené karty, nabídne ceny za minutu, které se budou odvíjet od poslední částky, kterou si zákazník jednorázově dobije a bude shodná do všech tuzemských sítí. Sazba za minutu se zákazníkům mění pokaždé, když jednorázově dobitá částka překročí hranici 350 Kč, 700 Kč, 1150 Kč a 2100 Kč. To jsou hranice, na nichž se snižuje minutová sazba i u tarifních zákazníků. Pokud zákazník nabije svou Nabitou kartu 500 korunami, bude volat do všech sítí za 5 korun a psát sms do všech sítí za 1,19 Kč.

Ceny u nové Vodafone nabité karty platí ale pouze do dalšího dobití, maximálně jeden měsíc. Nevýhodná se tak stává pro ty zákazníky, kteří více využívají volání v rámci sítě Vodafone. Zatímco při nabití 500 Kč by do vlastní sítě platili necelé tři koruny, s novou službou je volání přijde o dvě koruny dráže, a to navíc pouze na dobu jednoho měsíce. Pokud nedobijí, automaticky budou platit za minutu do vlastní sítě 6 korun. Vodafone divoká karta, která i nadále zůstává v portfoliu mobilního operátora Vodafone, tak pro stávající zákazníky, kteří více využívají volání v rámci vlastní sítě, zůstává cenově výhodnější.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).