Většinou se pracovníci okresních správ sociálního zabezpečení obrací na žadatele telefonicky. Mnohdy je to ale problém.
V celé republice pracovníci OSSZ používají pro služební účely telefonní linky, jejichž čísla začínají málo známým a neobvyklým trojčíslím 950 nebo se jedná o skrytá čísla. Jak ukazuje praxe, tato skutečnost někdy volané odradí a hovor nepřijmou.
Čtěte také: Ani po 30 dnech ošetřovné nedorazilo? Vyplňte tento formulář, ČSSZ to prověří
Chybně podané nebo neúplné žádosti řeší OSSZ individuálně přímo s žadateli, respektive s jejich zaměstnavateli, kteří potvrzené dokumenty ve finální podobě předali na OSSZ. V dokumentech ale žadatelé často uvádějí i chybné kontaktní údaje, a proto se s nimi OSSZ nemůže spojit.
Pro identifikaci žádosti je samozřejmě potřeba uvést i základní povinné údaje: jméno, rodné číslo a typ dávky, o kterou se jedná (ošetřovné, nemocenská, peněžitá pomoc v mateřství, otcovská, dlouhodobé ošetřovné, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství). Podstatné je také uvedení skutečně aktuálního údaje pro zpětné kontaktování žadatele, to znamená funkčního telefonního čísla a e-mailové adresy.
Čtěte také: Pro vyplacení ošetřovného kvůli uzavření škol stačí už jen jeden formulář
Česká správa sociálního zabezpečení dále upozorňuje, že při vyplňování formuláře je důležité dbát zejména na správný výběr a určení příslušné okresní správy sociálního zabezpečení z nabízeného číselníku, a to podle sídla zaměstnavatele. Podstatný je také přesný název zaměstnavatele a uvedení data, kdy žadatel předal žádost o dávku svému zaměstnavateli. Jako nepovinný údaj je možné také uvést datum, kdy zaměstnavatel odeslal potvrzené dokumenty na OSSZ, nebo další informace a přílohy, pokud tuto informaci žadatel zná.