Volksbank chce ukořistit více klientů z řad podnikatelů

17. 4. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Volksbank CZ hlásí výjimečné hospodářské výsledky. Zisk před zdaněním dosáhl v roce 2007 výše 440 mil. korun. Oproti předchozímu období je o 73 % vyšší. Navýšena byla rovněž bilanční suma o více než 43 % na 36,5 mld. korun. Objem klientských vkladů rostl o 40 %, úvěry dokonce o 43 %.

Úspěch banky přitom zvyšuje její ambice do budoucna. Svědčí o tom připravovaná rozsáhlá kampaň, která se soustředí na úvěrové produkty pro retail a malé a střední podniky. U nich dosahuje Volksbank aktuálně 2,2% tržního podílu a v tomto segmentu by ráda rostla. Přáli bychom si čtyřprocentní tržní podíl, i když zájmem většiny bank je minimálně podíl pětiprocentní, řekl business serveru Podnikatel.cz Václav Vitha, člen představenstva Volksbank CZ.

Zvyšování počtu klientů z řad firem chce banka podpořit jarní kampaní, která bude následovat po propagační akci na úvěrový produkt pro fyzické osoby a reklamní kampani na refinancování hypoték. Podnikatele by měl podle představ Volksbank zaujmout inovovaný úvěrový program, který kromě provozních úvěrů a treasure limitů nově zahrnuje také investiční úvěr. Potvrdil to serveru Petr Žibřid, šéf marketingu a komunikace. Otazník však visí nad tím, zda tento balíček produktů osloví rovněž začínající podnikatele. Podle Václava Vitha nahlíží banka právě na tuto skupinu podnikatelů stejně jako na ostatní. V praxi to znamená, že začínající podnikatelé předloží při žádosti o úvěr podnikatelský záměr a budou muset rovněž prokázat schopnost úvěr splácet.

Více o úvěrech pro začínající podnikatele

Zároveň banka podle své mluvčí Lucie Hálové požaduje po podnikatelích předložení finančních výkazů společnosti za minimálně jedno účetní období a povinností je také si založit účet u Volksbank. Tyto požadavky se vztahují k tzv. Kontoúvěru, tedy povoleného přečerpání účtu, na který chce banka jarní kampaní upozornit.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).