Vsaďte na Instagramu na reklamu a dostaňte vaše produkty přímo k cílové skupině

18. 6. 2019
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Placená propagace na sociálních sítích je v dnešní době nedílnou součástí marketingového plánu. Mnoho možností nabízí také Instagram, tak je využijte.

Na Instagramu je možné pracovat se čtyřmi typy reklam. Ty jsou podobné těm na Facebooku, ale jsou více zaměřené na vizuální stránku. 

Instagramovou reklamu můžete nakupovat, provozovat a sledovat prostřednictvím tří způsobů. Tím prvním je přímo prostřednictvím aplikace, kdy máte možnost propagovat příspěvky, které jste na Instagram přidali, a pak sledovat jejich úspěšnost v rámci přehledů. Další možností je použití správce reklam (Ads Manager), který je stejný také pro Facebook. Díky tomu můžete spravovat kampaně na obou těchto sociálních sítích z jednoho místa. Využít se dají také podobné aplikace třetích stran. Kdo potřebuje pomoci, ten může vyhledat Instagram partnera. Jedná se o ověřené odborníky, kteří klientům pomohou jak s publikováním reklamy, tak s jejím obsahem.  

K provozování reklam na Instagramu je potřeba mít firemní profil. Následně stačí nastavit reklamu ve Správci reklam, kde si nastavíte účel reklamy, cílový okruh uživatelů a formát, dále stanovíte rozpočet a dobu zobrazení reklamy a zveřejníte. Instagram je poté schválí a od toho okamžiku se zobrazují uživatelům.

Inspirujte se u přehlídky sponzorovaných instagramových příspěvků: 

Cílení a cíle

Než přistoupíte k samotné reklamě, je důležité ujasnit si, jaké jsou její cíle. Můžete díky ní zvýšit povědomí o značce nebo produktu, pomoci zákazníkům v jejich nákupním rozhodování prostřednictvím dodání více informací o produktech a službách nebo je přímo motivovat k akci. Cílem tak může být například zvýšení prodeje nebo návštěv, ať už webových stránek nebo například restaurací. 

V reklamě je důležité oslovit relevantní okruh uživatelů. S tím vám pomůže cílení – můžete oslovit například lidi v určité lokalitě, na základě demografických údajů, na základě jejich chování na sociálních sítích nebo podle zájmů. Vytvářet můžete také vlastní okruhy uživatelů na základě vašich databází kontaktů nebo využít podobných okruhů, jako jsou ty stávající, případně využít automatického cílení. V tomto ohledu je nutné co nejpodrobněji znát svou cílovou skupinu a tomu vše přizpůsobovat.  

Nápovědu o vašich sledujících můžete hledat také v metrikách, o kterých jsme psali v článku Nechte sledování e-shopu na analytice. Není to složité a přináší cenná data

Typy reklam

Reklam na Instagramu jsou čtyři typy: kromě těch známých a běžně užívaných, jako je klasická fotka ve feedu, video reklama a takzvaná karuselová reklama, jde ještě o reklamy v Příbězích (Stories). První typ vypadá na první pohled stejně jako ostatní posty, jen je označen jako reklamní. Jedná se o běžný příspěvek na profilu uživatele, a měl by proto zachovávat konzistenci profilu a nijak nevybočovat. Velmi podobným formátem je videoreklama, kdy je fotografie nahrazena minutovým videem. Video dokáže více zaujmout uživatelovu pozornost a je nositelem více informací. Důležitá je také kreativita a především zajímavý začátek, který diváka donutí dodívat se do konce. Doporučována jsou především kratší videa o délce do 30 sekund.  

Rozdílům mezi příspěvky ve feedu a ve Stories jsme se věnovali například v článku Vyprávějte na Instagramu Příběhy a ukažte sledovatelům zákulisí vašeho byznysu

Karuselová reklama (Carousel ads) je slideshow vzniklá z několika fotografií, a to od dvou do desíti na jednu reklamu. Vyplatí se například tehdy, když chcete prezentovat více produktů nebo je nabízíte v různých barevných variantách. Snadno tak můžete vyprávět i nějaký příběh, pokud se vám na to nehodí spíše přímo reklama ve Stories. Ta se stejně jako ostatní Příběhy zobrazuje na celé obrazovce zařízení, je zařazena mezi další organický obsah a také je označena jako sponzorovaný příspěvek. Nabízí kreativnější formu a můžete díky ní získat větší zaujetí.  

Formát navíc umožňuje představit detailně produkt, ukázat jeho používání nebo jej zkrátka kreativně popsat. Kromě toho je možné do příspěvku přidat také odkaz a nově i samolepku anket. Instagram tento interaktivní prvek zpřístupnil od března a má přimět sledující Příběhů k akci. Tím je navíc vede k tomu, aby reklamu sledovali déle a zvýšili celkový účinek kampaně. Společnosti tak navíc mohou získat tolik potřebnou zpětnou vazbu. 

Reklama na Instagramu
Typ reklamy Přípona souboru Poměr příspěvku Rozměry (pixely) Velikost Délka
Příspěvek ve feedu JPG, PNG 1:1, 1.91:1, 4:5 Min. 600 × 315 max 30 MB
Videoreklama MP4, MOV 1.91:1, 4:5 Min. 600 × 315 4 GB 120 s
Karuselová reklama JPG, PNG 1:1 Doporučeně: 1080 × 1080 30 MB / fotka
Reklama ve Stories video: MP4, MOV
foto: JPG, PNG
1:1, 1.91:1, 4:5 Min. 600 × 1067
Doporučeně: 1080 × 1920
video: 4GB
foto: 30 MB
120 s

Více typů reklamy představuje velkou příležitost pro správce profilů. Ti díky tomu mohou zkoušet novinky, optimalizovat kampaně a v budoucnu tak najít ideální formu, která funguje a přináší dobré výsledky právě na jejich cílovou skupinu. Reklamu navíc podporuje také Instagram. Ten se neustále snaží přicházet s něčím novým. K posledním novinkám patří funkce, která umožňuje inzerentům sponzorovat příspěvky influencerů. Díky tomu se příspěvek dostane k více lidem a společnosti mohou lépe kontrolovat spolupráci s influencery.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).