Člověk by si měl před spuštěním eshopu ujasnit, v čem bude jeho konkurenční výhoda. Pokud má třeba štěstí na to, že bude něčeho výhradním dodavatelem, nebo má možnost odebírat nějaké zboží levněji než jiní, tak asi nemá cenu zpočátku do eshopu moc investovat, a stačí si nějaké softwarové řešení pronajmout za pár stovek (a investovat peníze hlavně do reklamy). Pro jednodušší budoucnost bych se dodavatelů ptal, zda a v jaké podobě mi budou schopni předat kompletní data (objednávky, popisy zboží, fotky,...) v případě, že se rozhodnu pro někoho jiného, nebo vyrostu tak, že už bude mít smysl udělat eshop na míru (od určitých objemů dat a určité návštěvnosti se už pronajaté eshopy nevyplatí).
E-shop na míru už od prvního dne (tedy ne až jako reakce na úspěch) má smysl hlavně v případě, kdy má být samotný eshop hlavním zdrojem konkurenční výhody (ať už funkcemi pro zákazníky, nebo výrazným zjednodušením práce pro provozovatele).
Obecně si myslím, že hlavní je při provozování eshopu umět včas dodat kvalitní zboží za dobrou cenu - když tohle bude fungovat, tak nad technickým řešením většina klientů mávne rukou (a naopak).