Vlákno názorů k článku Výběr e-shopového řešení není taková sranda, jak si všichni myslí od Marek Demčák - Člověk by si měl před spuštěním eshopu ujasnit,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 3. 2015 12:04

    Marek Demčák

    Člověk by si měl před spuštěním eshopu ujasnit, v čem bude jeho konkurenční výhoda. Pokud má třeba štěstí na to, že bude něčeho výhradním dodavatelem, nebo má možnost odebírat nějaké zboží levněji než jiní, tak asi nemá cenu zpočátku do eshopu moc investovat, a stačí si nějaké softwarové řešení pronajmout za pár stovek (a investovat peníze hlavně do reklamy). Pro jednodušší budoucnost bych se dodavatelů ptal, zda a v jaké podobě mi budou schopni předat kompletní data (objednávky, popisy zboží, fotky,...) v případě, že se rozhodnu pro někoho jiného, nebo vyrostu tak, že už bude mít smysl udělat eshop na míru (od určitých objemů dat a určité návštěvnosti se už pronajaté eshopy nevyplatí).

    E-shop na míru už od prvního dne (tedy ne až jako reakce na úspěch) má smysl hlavně v případě, kdy má být samotný eshop hlavním zdrojem konkurenční výhody (ať už funkcemi pro zákazníky, nebo výrazným zjednodušením práce pro provozovatele).

    Obecně si myslím, že hlavní je při provozování eshopu umět včas dodat kvalitní zboží za dobrou cenu - když tohle bude fungovat, tak nad technickým řešením většina klientů mávne rukou (a naopak).

  • 17. 3. 2015 13:07

    Jan Kalianko (neregistrovaný)

    Marku, konkurenční výhoda je jednak věc obchodní strategie, ale zde je to také velmi polemické. V některých komoditách nemáš jako začátečník šanci najít jakoukoliv konkurenční výhodu. Zboží prodávají všichni, jít s cenou pod všechny je nesmysl, službami těžko předčíš ostatní atd... Pak mi zkus najít nějakou konkurenční výhodu v segmentu, kde je vysoká konkurence, všichni dodávají to samé a nadstandardní servis je v daném segmentu standardem... Co pak?

  • 17. 3. 2015 14:16

    Marek Demčák

    To je myslím problém mnoha českých eshopů - marže blízká nule, servis stejný, zboží stejné (něco drahého, malého, nepodléhajícího zkáze,...). Všichni se pak diví, že provoz eshopu spíš dotují, než aby to byl zdroj obživy. Rozumnou strategií je podle mě v takovém případě dělat (prodávat) něco jiného. Malé eshopy se v komoditách dnes už těžko prosadí, trh je rozebraný.

  • 17. 3. 2015 15:47

    Jan Kalianko - E-shop konzultant

    Já si myslím, že zde jsou stále zajímavé segmenty, které na českém trhu nejsou dostatečně obsazené a i běžný malý obchodník v nich může prorazit. Postačí, když bude na daný obor odborník, mít zázemí a bude se e-shopu věnovat. A pokud to neumí, postačí najít dobrého konzultanta nebo člověka, co obchod povede.

  • 17. 3. 2015 16:11

    tom (neregistrovaný)

    to zbozi uz prodavaji vsichni a ja nemam zadne kontakty na prime dodavatele pro vyhodnejsi cenu a neumim dat navic zadnou pridanou hodnotu, co pak? to je velice jednoduche jdi DELAT NECO JINEHO!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).