Vlákno názorů k článku Výběr e-shopového řešení není taková sranda, jak si všichni myslí od František Bugala - Článek je ve své podstatě určitě zajímavý. Za...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 3. 2015 8:13

    František Bugala

    Článek je ve své podstatě určitě zajímavý. Za ty léta v oboru mohu s mnoha názory souhlasit.

    Rád bych ale také podtrhl to, že u nás na trhu naleznete skutečně pestrou nabídku firem, které e-shop dokáží realizovat od A do Z.

    Vhodné je na dané firmy se obrátit s co nejpodrobnějším požadavkem na váš budoucí e-shop a nechat si vypracovat nezávaznou předběžnou kalkulaci vývoje nového e-shopu. Zjistíte, že ceny jsou někdy až neskutečně rozdílné.

    Ne vždy jsou nejznámější firmy zárukou kvality a spokojenosti. Zaměřil bych se na dodavatele, kteří nevyrábějí e-shopy jak na běžícím páse (z pravidla předzvěst dlouhých čekacích dob na úpravy a vyšší ceny), ale ve své podstatě fungují na bázi nadstandardní podpory. Najednou zjistíte, že máte vlastní řešení a navíc jste v kontaktu s lidmi, kteří vám dokáží průběžně zcela nezištně radit a v případě vašeho zájmu i pomáhat posouvat váš e-shop dále. A tohle skutečně u každého nenajdete...

  • 18. 3. 2015 9:40

    Jan Kalianko - E-shop konzultant

    Realizace od A do Z je prakticky shop na míru, i když ve většině případů se jen přiohybá předpřipravené řešení, což je rozumné.

    Když nemám zkušenosti, je rozumné se obrátit na někoho, kdo ten projekt odřídí a má s tím zkušenosti, to ano, ale na druhou stranu bych varoval před firmami, které nabízí úplně všechno - tedy "uděláme vám e-shop a pak pro něj budeme dělat marketing a všechno". Jsou výjimky, co potvrzují pravidlo, zejména jsou to velké firmy, které mají dost lidí na to, aby se každý věnoval něčemu, ale je-li to jednotlivec nebo 3 lidi jako skupina, co se věnují všemu, nemohou nikdy dobře umět vše a takového dodavatele marketingu a správy bych se pak vyvaroval...

    Ona je celá problematika mnohem složitější, ale to by článek byl 10x delší a nedal by se dočíst...

    Jinak velký souhlas s posledním odstavcem - mluví mi z duše...

  • 25. 3. 2015 9:59

    v2kt0r (neregistrovaný)

    Jenže dle zkušenosti, kterou udělal kamarád, který si eshop nechával na míru psát, si tyto firmy myslí, že jsou SAP, chtějí nehorázné ceny a pak je to jeden šéf a za dobu implementace 5 studentů na živnosťák - a většina nabídek byla takových, že si dodavatel na eshop ponechává práva a zákazník jej bez podpory původního autora nesmí provozovat či rozvíjet. Do takových podmínek opravdu někdo jde?

  • 25. 3. 2015 11:14

    Jan Kalianko - E-shop konzultant

    Ano, zkušenosti kamarádů... To bych raději nekomentoval.

    Chcete-li něco originálně pro sebe napsat (ve většině případů k tomu není důvod), pak to musíte zaplatit a nebude to stát 100 tis. Kč. Jsou to stovky hodiny práce.

    A užitná práva a jiné - jakou smlouvu si podepíšete, takovou ji máte. Je na vás, co si s dodavatelem dohodnete. Proč to všechno shrnovat na jedno hromadu a říkat, že je to špatné řešení, namísto toho, že je špatný zadavatel, který si neumí vyřešit smluvní ceny?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).