Vlákno názorů k článku Výběr e-shopového řešení není taková sranda, jak si všichni myslí od David - Tak by mě trochu zajímalo, pro koho je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 3. 2015 22:51

    David (neregistrovaný)

    Tak by mě trochu zajímalo, pro koho je článek určen, pokud pro zkušeného provozovatele e-shopu, který připravuje další podnikatelský záměr, pak je to ok a plně s ním souhlasím.
    Jen se však lehce domnívám, že toto nebude cílová skupina.

    Pokud je tedy cílovou skupinou ten, kdo plánuje svůj první e-shop pak je podle mě rada, aby si zakoupil řešení na míru scestná. Tento člověk totiž ani pořádně neví co chce. Já když jsem spouštěl svůj e-shop jsem měl zcela jiné představy než nyní když jej 10 let provozuji. A kladl bych v té době důraz na zcela jiné věci. Za tu dobu by z takového e-shopu na míru vznikl úpravami totální paskvil a stejně bych jej musel už několikrát stavět od základu znovu.

    E-shop na míru je ok rada, ale pro toho, kdo ví naprosto přesně co chce a má v oboru zkušenosti.

    V opačném případě bych volil nějaké osvědčené řešení, Opensource bych se taktéž raději vyhnul. Ne proto, že nefungují (běží na nich řada úspěšných e-shopů), ale prostě za ně nikdo neručí

  • 21. 3. 2015 10:17

    Jan Kalianko - E-shop konzultant

    Davide, můžeš mi prosím vysvětlit, proč nemůže být cílovou skupinou článku ten, kdo si staví první e-shop?
    Já přece v článku neříkám, že si máš vzít to či ono, ale jak nad celým problémem přemýšlet.

    Stejně tak bohužel nemohu souhlasit s tím, že na začátek je nesmysl e-shop na míru. Já jsem typický příklad, že klidně. SvětBot.cz máme postavený na míru, od začátku a je to můj první e-shop. A je špatně? Já si nemyslím. Měl sice pár slepých uliček, ale to je v každém projektu, kde si nejsi 100% jistý. Tím to tedy nebude.

    Stejně tak argument, že zrovna ty si za 10 let e-shop několikrát předělal. Jednak to bude trendy, vývojem e-commerce a dalšími faktory, ale hlavně také tím, že si se na začátku pravděpodobně (a to neber jako urážku prosím) dostatečně nezamyslel a neudělal sis business plán, strategii a nevěděl si, co chceš a jak toho chceš přesně docílit. Ale to není problém výběru e-shopového řešení, ale znalostí, zkušeností a způsobu řešení věcí samotného majitele.

    Znovu bych tedy zopakoval, že co jedinec a jeho záměr, to rozdílné vhodné řešení a proto je potřeba nadefinovat si:
    - Co chci dělat?
    - Jak by to mělo vypadat?
    - Jak toho chci dosáhnout?
    - Jaký je časový harmonogram?
    - Plán plnění harmonogramu?
    a další..

    A pokud tohle víme, můžeme začít vybírat. Pokud tohle na začátku nevíš, tak to je jako když nekoupíš něco, po čem ani nevíš, jestli bude poptávka a za kolik se to dá prodat a začneš to nabízet. Buďto se náhodou setkáš s úspěchem, nebo to bude spíše propadák.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).