Vybírání daní šlape a je v plánu jeho zjednodušení. Co podnikatele čeká?

6. 8. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Díky elektronické evidenci tržeb, kontrolnímu hlášení nebo reverse charge došlo k zásadní redukci daňových úniků. A nyní se chystá snížení administrativy.

Nezávislé instituce se shodly, že se u nás zlepšuje vybírání daní a Ministerstvo financí ČR se tak nyní chce soustředit především na pomoc podnikatelům.

Paušální odvod i MojeDaně

Pro ministerstvo financí je řádný výběr stávajících daní klíčový. Nyní se proto soustřeďuje na komplex opatření, mezi která patří zavedení jediné platby pro živnostníky s ročním obratem do jednoho milionu Kč. V rámci této platby si uhradí daň z příjmu včetně sociálního a zdravotního pojištění a odpadne jim například povinnost podávat daňové přiznání, platit si účetní služby a podobně, popisuje ministryně financí Alena Schillerová

O tom, jak to s paušálním odvodem aktuálně vypadá, si přečtěte více zde: Paušální odvod pro OSVČ nabírá zpoždění, zákon stále není připraven

Rozvoj podnikání by mělo podpořit také nižší DPH na celou řadu řemeslných a odborných služeb nebo další snížení DPH na stravovací služby. Usnadnit komunikaci se státem by mělo rozhraní MojeDaně, které plánuje rezort financí v roce 2020. My jsme o něm psali v článku Berňák online: Portál MOJE daně by mohl začít fungovat už v příštím roce.

Rezort financí společně s ministerstvem průmyslu a obchodu budou jednotlivé kroky představovat v rámci aktuálně finalizovaného živnostenského balíčku. Díky němu by podnikatelům měla významně ubýt administrativa. 

Vládní plán podle vicepremiéra a ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka obsahuje přehled konkrétních opatření pro snížení byrokracie živnostníků, věnuje se redukci statistických formulářů a také digitalizaci. Nechybí ani souhrnný přehled deseti zásadních oblastí, které se musí změnit tak, aby se podnikatelům od byrokracie ulevilo, dodává.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).