Dobrý den,
rád bych se dotázal na informaci k reverse charge systému.
Zajímalo by mne ,když odběratel bude platit jím vypočtenou daň DPH z mého(dodavatelského) daňového dokladu-faktury. Jak já jako dodavatel budu podávat daňové přiznání.Je to tak trochu systém jako zálohová fakturace?Jakmile odběratel uhradí celou částku s DPH,já mu vystavím daňový doklad.
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
podrobnosti v článku, na který bylo u souhrnu změn DPH odkazováno. ...Poskytovatel plnění (dodavatel) vystaví do 15 dnů ode dne uskutečnění plnění daňový doklad se všemi náležitostmi běžného daňového dokladu. Jediné, co bude scházet, je výše daně. Naopak zde bude povinně uvedeno, že výši daně je povinen doplnit a přiznat příjemce plnění. Povinností příjemce je doplnit na obdrženém daňovém dokladu výši daně. Příjemce rovněž zodpovídá za správně stanovenou sazbu daně a vypočtenou DPH...
Více: http://www.podnikatel.cz/clanky/tuzemsky-reverse-charge-od-ledna-2012/
Dagmar Kučerová
Dobrý den,
mám dotaz. Pokud jako dodavatel montážních prací spojených s dodávkou materiálu souvisejícím s montáží a odběratel je rovněž plátce DPH vystavuji fakturu na celkovou částku (práce, materiál) jako daňový základ a odběratel je povinen si DPH doplnit , odvést a uplatnit? Děkuji.
Dobrý den. Jsem OSVČ ZEDNICTVÍ a proto se ptám, proč si dáváte do nákladu dodávku materiálu? Já také provádím práce i s dodávkou materiálu, ale zákazníkům účtuji jen práci a fakturu za matariál jim dám zvlášť - k mé faktuře prací. To znamená, že když koupím materiál pro zákazníka, tak mu ho i předám k proplacení s předložením faktury, kterou jsem dostal při nákupu materiálu. Přeci si nebudu dávat do účetnictví účet za nákup materiálu, který potom zákazníkovi prodám třeba s přirážkou 5 procent. Celkově mi tím zbitečně vznikne příjem o částku za kterou jsem koupil ten materiál plus 5 procent, ale vydělal jsem jen 5 procent!!! Já účtuji zákazníkům jen svou práci a nakoupený materiál si nechávám proplatit na základfě odevzdaných účtů za mnou nakoupený materiál. Zákazníkům je jedno, jestli zaplatí 20000,- za jednotnou fakturu, kde bude rozpis prací a materiálu anebo za fakturu za práci ode mne v ceně třeba 15000,- a za účty ze stavebnin v ceně 5000,-, v každém případě zaplatí stejně.