Internetové vyhledávače mají podstatnou roli při výběru zboží na internetu. Potvrdila to analýza společnosti Google z prosince 2010. Internetové vyhledávače hrají důležitou úlohu při budouvání povědomí o službě či produktu skrz různá odvětví. Například 96 % oslovených respondentů vypovědělo, že informace o domácích spotřebičích shánějí pouze přes internetové vyhledávače.
Internetový vyhledávač je pro nás klíčovým marketingovým nástrojem, který nám přináší podstatnou část celkové návštěvnosti. Snažíme se ho tedy využívat naplno a v rámci textové reklamy rosteme meziročně zhruba o 100%, což se nám daří díky precizní optimalizaci reklamy, ale též vynalézavosti týmu,
dodal Petr Král, marketingový ředitel internetového obchodu Mall.cz
E-shopy se zaměřují zejména na reklamu ve vyhledávání, ale někdy využívají i reklamní síť. Dívají se na internet v první řadě jako na obchodní kanál (přesně si měří efektivitu návratnosti investic) a v druhé řadě posilují svoje postavení na trhu i svou značku a zvyšují tržby pomocí online komunikačních nástrojů, tj. inzerují kontinuálně 365 dní v roce,
říká Jiří Lenk, obchodní manažer českého Googlu.