Vyhněte se dálnici D1. Cikcak provoz přinese komplikace

24. 3. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Mezi Prahou a Brnem dnes začíná nová fáze rekonstrukce dálnice D1. Předpokládá se, že uzavření celé poloviny dálnice způsobí velké dopravní komplikace.

Přeprava zboží, cesta na obchodní jednání, byznys na pravidelných autobusových linkách. To vše je ode dneška na cestě mezi Prahou a Brnem výrazně komplikovanější. Na dvou úsecích mezi Loktem a Hořicemi a Větrným Jeníkovem a Jihlavou začnou silničáři stavět provizorní svodidla a připravovat se na uzavírku celé poloviny dálnice. Ředitelství silnic a dálnic upozorňuje, že ode dneška, tedy od pondělí 24. března do 29. března bude provoz ve směru na Prahu veden jen v jednom jízdním pruhu, zatímco směr na Brno zůstane průjezdný dvěma pruhy. Na uzavřené druhé polovině dálnice pak následně začne výměna cementobetonového povrchu a výstavba nových dálničních nadjezdů.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Začíná největší dopravní omezení v dějinách dálnice D1. Řidiči musí počítat s velkými komplikacemi.  

Silničáři ode dneška pracují na úsecích mezi 66. a 75. kilometrem a 104. a 112. kilometrem, od pátku pak budou pracovat i na úseku mezi 41. a 49. kilometrem. Od 30. 3. bude provoz na jedné polovině dálnice veden v režimu 2+2 jízdní pruhy. Každý z nich bude výrazně užší než je standard, což si vyžádá výraznou obezřetnost všech řidičů na dálnici D1. Levý bude mít 2,5 metru a pravý 3,15 metru. S provozem jen na jedné polovině dálnice v zúžených jízdních pruzích je na úsecích modernizované dálnice D1 nutné počítat až do ukončení letošní stavební sezóny. Dopravní omezení pro řidiče budou následující:

úsek 05, EXIT 41 Šternov – EXIT 49 Psáře
přípravné práce: 28. 3. – 6. 4. 2014
průběh prací: 6. 4. – 31. 7. 2014

úsek 09, EXIT 66 Loket – EXIT 75 Hořice
přípravné práce: 24. 3. – 30. 3. 2014
průběh prací: 30. 3. 2 – 2. 8. 2014

úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava
přípravné práce: 24. 3. – 30. 3. 2014
průběh prací: 30. 3. – 2. 8. 2014

fin 25 - early cena

Značka přikazující střídavý provoz
Autor: Ředitelství silnic a dálnic

Značka přikazující střídavý provoz

V nejužších částech dálnice se čeští řidiči úplně poprvé setkají se značkou upozorňující na režim takzvané střídavé jízdy. Ta přikazuje, aby nejezdili souběžně s autem ve vedlejším pruhu. Dovoluje tedy jen jakýsi cikcak styl jízdy. Před úseky, kterých se toto omezení bude týkat, budou řidiči na změnu třikrát upozorněni dopravní značkou s dodatkovou tabulkou a názorným obrázkem. Zvláštní režim má platit pouze v místech, kde je mýtná brána nebo pilíř mostu. Dvě osobní auta by sice vedle sebe jet mohla, problém by ale byl v případě kamionů. Vedle nákladního auta už se osobní nevejde. Provoz ve dvou pruzích, byť zúžených, by měl podle Ředitelství silnic a dálnic fungovat bez kolon. To ovšem bude platit jen v případě, že řidici sundají nohu z plynu a budou se plně věnovat řízení. Zvláště v tomto týdnu se doporučuje zvolit jiné trasy, odložit nedůležité cesty nebo využít železnici.

Řidiči osobních aut mohou bez větších problémů využívat levý zúžený jízdní pruh o šíři 2,2 metru. Pokud se jedná o dodávkové vozy, tam jízdu nedoporučujeme, jelikož drtivá většina se do tohoto limitu nevejde. Pokud se však necítíte na jízdu v takto zúženém pruhu, raději jeďte v pravém, radí Petr Vomáčka z ÚAMK. Ústřední automotoklub také otestoval padesátku nejběžnějších vozů, aby zjistil, které by se na zúžených úsecích mohly dostat do úzkých. Výsledky jsou k dispozici na webu ÚAMK

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).