Vylepšete si svůj newsletter. Tady je několik užitečných tipů

20. 2. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Posíláte svým zákazníkům pravidelně e-maily? Jak docílit toho, aby neskončily v koši nebo v antispamovém filtru? Tady je pár užitečných tipů, jak na to.

Každý den je odesláno zhruba 1,9 miliardy emailů, které nejsou charakterizovány jako spam. Pokud chcete prorazit tuto překážku, musíte vaší zprávě dát naprosto neodolatelný předmět, takový, který inspiruje vaše obecenstvo, aby zprávu otevřeli a následně přečetli. Pamatujte, pokud neupoutáte pozornost publika už v předmětu zprávy, neuvidí ani další jeho části a vaše emailingová strategie nebude úspěšná.

Zde najdete pár pravidel, na základě kterých přilákáte čtenáře, aby klikli:

Nabídněte čtenáři řešení: Vžijte se do role čtenáře a předmět napište tak, abyste vystihli jeho aktuální potřeby. Co je zajímavé na Vašem výrobku nebo službě z jeho pohledu? Základem generování zajímavých prokliků je zodpovědět otázky, na které se čtenáři ptají.

Personalizujte: Zvažte vložení jména příjemce Vašeho emailu do řádku předmětu. Přidáním jména potencionálního čtenáře do předmětu zprávy výrazně zvýšíte proklikovost vašeho emailingu.

Používejte akční jazyk: Používejte slova, která vybízejí publikum k akci. Když budete psát akční řádky, pamatujte, že je nutné dbát na gramatiku. Chcete, aby akční slova inspirovala recipienty k okamžitému kliknutí na váš email. Použijte slova, která navozují pocit urgence a vzrušení. Například: v emailu, ve kterém chcete lidi pozvat na večeři s celebritami, uveďte obdobný předmět: „Povečeřte s fotbalovou legendou Pavlem Nedvědem tuto sobotu“ spíše než „Večeře se sportovním klubem Sparta Praha“. V první příkladě předmětu používáme sloveso „povečeřte“, abychom navodili u čtenáře tu správnou atmosféru a mohl se tak vžít do své budoucí role – u stolu na večeři s fotbalovou hvězdou.

Buďte otevření: Jasně vyjádřete, co váš email obsahuje. Chcete, aby váš čtenář přesně porozuměl, co bude obsahem emailu. Například předmět typu: „Bezplatný seznam 101 nejvlivnější společností na sociálních médiích“ jasně čtenáři říká, co získá, když stáhne seznam. Obdobně, pokud nabízíte speciální 20% slevu, vyznačte číslo v první třetině předmětu vaší zprávy.

Zběžně prohlédněte předmět vaší zprávy, jestli je jasný: Jasný, jednoduchý předmět vaší zprávy je základem generování úspěšného prokliku. Pokud se obchodníci snaží být příliš chytří, způsobí to u čtenáře efekt „cože?“. Chcete, aby váš email zachytil pozornost a upoutal, ale ne za tu cenu, že vyzradíte celý obsah zprávy.

Buďte struční: Předmět zprávy nesmí být příliš dlouhý, toto je důležité hlavně pro mobilní zařízení. Doporučujeme použít předmět zprávy s méně než 50ti znaky, abyste si byli jisti, že si čtenář prohlédne celý obsah předmětu.

Buďte konzistentní: Předmětem vaší zprávy čtenáři slibujete, co se dočte v těle zprávy. Zajistěte, že dostojíte tomuto slibu. Neslibujte kupon na 50% slevu, pokud se tato sleva týká pouze malého segmentu vašich výrobků. Pokud čtenář začne mít pocit, že byl emailem oklamán, nebude žádné další vaše zprávy otevírat, a to povede k nižšímu procentu otevřených emailů a nižší proklikovosti emailů, a nižší konverzi a vyšší míře odhlášení z korespondence. 

Vyhněte se tomu, aby se z vašich zpráv stal SPAM: Spameři se velmi spoléhají na určitá slova, která zaručí vysokou míru otevírání jejich zpráv. Vzhledem k těmto nezákonným praktikám se provozovatelé elektronické pošty brání spamovými filtry, a tak emaily, které obsahují určitá slova, padají do spamového koše. Marketéři by měli být opatrní s používáním slov jako například “ušetřete“, „peníze“, „zdarma“, aby se neúmyslně nechytili do antismapové sítě. Nedávno jsme na našem blogu uveřejnili článek, který obsahuje i seznam všech slov, které jsou považovány za spam.

Zaujměte i názvem odesílatele

Antispamová ochrana bere v úvahu mnohem více než jenom předmět zprávy a na základě toho vyhodnotí, jestli váš email doručí do schránky příjemce, nebo ho hodí do antispamového koše. Existuje také mnoho online nástrojů, které otestují, jestli vaše zpráva bude jako spam vyhodnocená, nebo nikoliv.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Naučte se techniky Newsletteru, který nikdy neskončí v koši.

Jméno, které se objeví na řádku Od:, může mít skutečně obrovský vliv na procento otevřených emailů. Prováděli jsme A/B testování našich vlastních emailů a zjistili jsme, že odesílání emailů od konkrétní osoby zvyšuje nejenom procento otevřených emailů, ale také procento prokliků, a tím zefektivňuje naše marketingové úsilí.

Čtěte také: 33 marketingových tipů a rad, jak svoji firmu ještě lépe zviditelnit

Obsah e-mailu personalizujte

Výsledky výzkumů hovoří, že personalizace emailu zvyšuje míru prokliku až o 14 %. Toto je vysoké číslo za málo úsilí. Jednoduše zahrňte jméno osoby do oslovení nebo pozdravu a hned získáte dvoucifernou míru prokliku.

Navzdory okouzlujícím výhodám personalizace emailů téměř 70 % firem nepoužívá personalizovaný obsah ve svém email marketingu – navzdory skutečnosti, že třetina firem věří, že personalizované kampaně jsou vysoce efektivní.

Čtěte také: Jak na online marketing? Přinášíme podrobného průvodce

Zamyslete se nad tím, jak zužitkovat personalizaci pro získávání obchodních poptávek nebo realizaci obchodní strategie. Kromě přidání jména příjemce zprávy do oslovení nebo pozdravu můžete navíc vytvořit cílený obsah pro každý segment. Zasílání personalizované emailové zprávy nebo specifické nabídky na základě chování, zájmů nebo fáze nákupního procesu příjemce zprávy je skvělým způsobem.

Stejně tak, jako si pětihvězdičková restaurace zřejmě bude pamatovat preference svých zákazníků – například jestli pijete červené nebo bílé víno, můžete i vy použít chytrých seznamů a dynamických emailových šablon, abyste mohli doručovat individuální obsah na základě předchozího nákupního chování nebo zodpovězených dotazů nebo vyplněných dotazníků.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte také: Jak na online marketing? Podrobný průvodce pokračuje

Převzato z marketingové příručky: Anatomie pětihvězdičkového emailingu

Autor článku

Jana Koutná je inženýrkou ekonomie a zakladatelkou marketingové agentury Out of Office.

Máte tip na článek? Pište na: jana.koutna(zavináč)marketing-poradenstvi.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).