Životnost Příběhů (Stories) na Instagramu je 24 hodin, ale díky Highlights (Výběru z příběhů) je možné ji prodloužit. Tyto příběhy se pak stanou nedílnou součástí instagramového profilu a jeho návštěvník si je může kdykoliv pustit.
Výběr z příběhů se objevil jako nová funkce Instagramu v prosinci roku 2017, a to společně s Archivem příběhů (Story Archive). Toto nastavení ukládání je potřeba zatrhnout v Nastavení v menu Soukromí a zabezpečení – Ovládací prvky příběhů a zde Ukládání a Archivovat. K uloženým příspěvkům se pak uživatel dostane přes ikonku hodin nacházející se na instagramovém profilu v horním pravém rohu. Po kliknutí na ni se dostane k Archivu příběhů, které jsou označené datem zveřejnění. U jednotlivých příběhů je právě zde také možné zjistit počet jejich zobrazení.
Dočasný obsah a jeho specifika jsme rozebírali v článku Okořeňte marketingovou strategii dočasným obsahem. Lidé si ho nenechají ujít
Jak Highlights využít
Tipům na obsah, který se hodí do Příběhů, jsme se věnovali v článku Vyprávějte na Instagramu Příběhy a ukažte sledovatelům zákulisí vašeho byznysu. A podobně jako s Příběhy je také využití Highlights celá řada. Společnosti je mohou využít například k promování nových produktů, seskupení a sdílení recenzí na ně nebo sdílení Stories od ostatních uživatelů. Ti, kteří pravidelně vydávají nějaký obsah, například na blogu, mohou prostřednictvím výběrů tvořit upoutávky na nové články nebo témata, kterým se věnují.
Výběry se dají využít také k marketingu a reklamě – firmy si zde mohou uložit a zvýraznit nějaké speciální akce nebo kampaně. Podobně jako v Příbězích i ve Výběrech z nich můžete ukázat sledovatelům něco ze zákulisí firmy, přinést reportáž z nějaké akce nebo jim připomenout nějakou vaši spolupráci s obchodními partnery, případně uložit nějaké vaše živé vysílání.
Zde je příklad využití Highlights kosmetickou firmou Ryor. Na profilu mají Stories seznamující fanoušky s lidmi z firmy, nechávají je nahlédnout do laboratoře nebo výroby a sdílí také například Příběh nazvaný Máte rádi s ohlasy jejich podporovatelů.
Ukládání Stories do výběru
Když máte zatrženou volbu ukládání příběhů do archivů, stačí do něj jít, kliknout na daný příběh a v jeho spodním pravém rohu kliknout na ikonku se srdíčkem s textem Zvýraznit. Tím se dostanete k vytvoření vašeho prvního výběru. Ten si můžete nějak pojmenovat, ale pozor, k dispozici máte pouze 16 znaků. Poté stačí kliknout na Přidat a výběr se uloží a najdete jej pod biem na vašem profilu. Další úpravy jsou možné, když na něj kliknete.
Druhou možností je přímo na profilu v místě Výběru z příběhů kliknout na ikonku se symbolem plus, která opět vede k již uloženým Stories. Zde je opět možné výběr pojmenovat a také rovnou změnit jeho úvodní fotku. Ta může buď být přímo z daného příběhu, případně z galerie mobilního zařízení. Díky tomu je možné si ji předem připravit a pohrát si s ní. Po kliknutí na Hotovo je výběr z příběhů opět uložen.
Buďte kreativní
Také u Highlights platí, že je potřeba fanoušky zaujmout. S tím může pomoci například jednotná grafika nebo nějaké kreativní prvky. Tipy najdete v článku U instagramových Stories se nemusíte bát kreativity. I zde však platí, že méně je někdy více a musíte zkoušet, co na vaše fanoušky zabírá.
Spousta značek používá ve výběrech ikonky, které si vytváří zvlášť, a to v grafických programech. Pomoci s tím může i aplikace Canva, o které jsme psali v článku Nedělejte vše sami, využívejte při správě Instagramu také aplikace a nástroje. Výhodou Canvy je, že zde můžete vytvářet přímo v šabloně nazvané Instagram Story a jednoduše si tak vybrat barvy a požadované symboly v pár krocích.
Kromě grafického odlišení je možné také změnit font popisku výběru. Toho docílíte pomocí nějaké alternativní klávesnice. Vybírat můžete například z aplikací, jako je Fleksy, SwiftKey Keyboard, případně například Facemoji Emoji Keyboard nebo placená Thumb Keyboard. Ozvláštnění napomohou také emotikony nebo symboly, které můžete k textu přidat.