Názor k článku Vyplatí se firmě zřídit bezplatnou informační linku? od Standa - Potvrzuji. Komunikace s klientem po telefonu v mém...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 12. 2008 16:43

    Standa (neregistrovaný)
    Potvrzuji. Komunikace s klientem po telefonu v mém případě je naprosto zdržující a k ničemu. Lidi volají a ptají se na věci, které mám přehledně uvedené na webu (vč. ceníku, dodací lhůty, podmínek apod.). Web jsem přitom maximálně zjednodušil, vyškrtal zbytečný text.

    Zjistil jsem, že lidi si v Googlu/Seznamu vyhledají předmět mého podnikání a pak obvolávají cca prvních 10 výsledků (mám v nich 2 své weby). Někteří mi totiž volají dvakrát, vůbec si nevšimnou, že provozovatel webu a telefon je totožný. Je evidentní, že si ani web pořádně neprohlédnou, čím se firma přesně zabývá.

    Dokonce jsem si paradoxně pohoršil, protože uvedené klíčové slovo posílilo můj web a byl ve výsledcích v Googlu bohužel na 1.-2. místě. Nakonec jsem stránku Kontaktů raději zakázal v robots.txt.

    Dost lidí se snažilo telefon využívat k bezplatným konzultacím, což jsem několik měsíců dokázal vydržet (a zdržovat se od své skutečné práce), ale pak jsem to musel zatrhnout, jinak to nešlo.

    Naprostá většina lidí, co mi volá, si pak neobjedná (zjistí, že jsem pro ně moc drahý). Jeden čas jsem z webu telefon smazal, a nechal jen email, kontaktní formulář, fax a adresu/sídlo. Vypadalo to ale neseriózně, tak jsem telefon vrátil, ale mám ho na záznamník :-) Pro stálé klienty mám jinou linku (na webu neuvedenou)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).