Vyrazí Češi vůbec do kamenných obchodů? Prodeje e-shopů předčily očekávání

8. 1. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Češi se před Vánoci od online obchodů netrhli. Nákupy na internetu před svátky se postaraly o rekordní čísla, která dokonce předčila očekávání.

Obraty e-shopů dosáhly v roce 2019 více než 155 miliard korun, což znamená meziroční růst 15 %. Na celém českém maloobchodu už se e-commerce podílí téměř z 13 %.

Celkové on-line prodeje zboží v roce 2019 předčily naše očekávání. Druhé pololetí bylo pro internetové obchody velmi úspěšné, a tak můžeme hovořit o růstu o 15 % v porovnání s rokem 2018. Za e-shopy můžeme vyjádřit jednoznačnou spokojenost s konečnými výsledky, hodnotí výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška. V předvánočním období si nakonec zákazníci nakoupili on-line za více než 52 miliad korun.

ZMĚNY A NOVINKY 2020

Co se změní pro OSVČ i zaměstnance od 1. ledna 2020? Sledujeme všechny novinky a daňové změny

Důvěra v české e-shopy roste

Češi českým e-shopům důvěřují. Důvodem jsou stále se zlepšující služby a široká nabídka možnosti doručení. Lidé po internetu nakupují stále více zboží z kategorií, kterým ještě nedávno zcela dominovaly kamenné obchody. Zmínit můžeme nadále raketově rostoucí prodej potravin, ale také například drogerii. Obecně platí, že Češi nakupují on-line stále častěji a pravidelněji, doplňuje Jan Vetyška.

Čtěte také: Česká e-commerce se mění. Roste obliba ekologických a rukodělných produktů

Co přinese rok 2020?

Také v roce 2020 očekává Asociace pro elektronickou komerci další růst obratů z prodaného zboží po internetu. Vzhledem k již dosaženým vysokým hodnotám prodejů lze předpokládat mírné zpomalení. Očekáváme, že česká e-commerce v novém roce poroste v rozmezí 10 až 15 %. Více nám ale prozradí až výsledky za první měsíce roku 2020, uzavírá Vetyška. 

Psali jsme: Mobilní nákupy i zelená vlna. Takové budou trendy v internetovém nakupování

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).