Výsměch e-commerci? IKEA spustila „eshop“, za vyzvednutí zboží chce 500 Kč

30. 5. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnost IKEA dodržela slovo. Spustila novou online službu, za kterou si však zákazník tvrdě zaplatí. Služba je navíc omezena pouze pro jeden obchodní dům.

Společnost IKEA spustila v Česku svůj e-shop. Není to však tradiční e-commerce, na kterou je zákazník běžně zvyklý. Online služba je navíc silně omezena a IKEA za ní chce 500 korun navíc. 

Na druhou stranu však nábytkářský koncern dodržuje své slovo, o spuštění e-shopu informoval již v září loňského roku. Už tehdy ředitel IKEA v ČR Marek Feltl připustil, že zavedení eshopu se bude skládat ze dvou fází. V první fázi se bude nejdříve jednat o službu click & collect (česky je služba pojmenovaná jako Klikni a vyzvedni), která byla právě uvedena do provozu. Služba se schovává za URL www.ikea-nakup-na-dalku.cz, ta je však platná pouze při online výběru přímo na webu IKEA, samostatně webová stránka nefunguje. 

Čtěte také: E-commerce bude mít v Česku velkého hráče. IKEA chce spustit e-shop

Za vyzvednutí zboží na pobočce IKEA 500 Kč navíc

Na webu IKEA si zákazník nakliká zboží, které si později vyzvedne osobně na vybrané pobočce. Za zboží přitom zaplatí předem online. Služba Klikni a vyzvedni je však zpoplatněna vysokým poplatkem. Za to, že pracovníci IKEA ze samoobslužného skladu dle online objednávky zboží vyzvednou a připraví k odvozu, chce společnost 500 Kč. Na tak vysokou částku však nejsou Češi zvyklí. Z největších e-shopů chce poplatek za vyzvednutí přímo na prodejně prakticky jen Mall.cz, který si účtuje za vyzvednutí zboží 29 Kč navíc u objednávek, které jsou pod 1000 Kč. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Služba Klikni a vyzvedni je navíc dostupná pouze pro pobočku IKEA na Zličíně. V ostatních pobočkách mají zákazníci zatím smůlu. Rozšíření na ostatní obchodní domy se však plánuje v následujících měsících. 

Plnohodnotný e-shop? Stále v nedohlednu

V druhé fázi se pak počítá se spuštěním plnohodnotného e-shopu. Ten by měl spatřit světlo světa do dvou a půl let od zavedení první fáze. Potvrdil to již dříve Marek Feltl. Tím by však společnosti IKEA mohl ujet pomyslný online vlak ještě více. S online objednávkami ho už předběhla řada jiných nábytkářských řetězců včetně JENA nábytek, který patří do holdingu společnosti Okay, stejnojmenného řetězce s elektronikou. 

Jak funguje nová služba Klikni a vyzvedni od IKEA

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).