V tomhle je fakt Ikea na prd. Když už si pro to stejně musím dojet, tak si to radši proběhnu sama a ušetřím pětistovku.
Ale co chybí nejvíc, je to, že něco mají v jediné prodejně, třeba v Ostravě, a nejsou schopní to ani poslat zákazníkovi, ani přeposlat na prodejnu třeba v Praze, kde si to můžu vyzvednout. Výsledek je, že si to koupím někde jinde.
v Alze vždy chtějí po mě 30 Kč, ať je to za 400 nebo za 3500, vždy 30 Kč za osobní odběr a zde https://www.alza.cz/pobockova-sit-art2711.htm to mají i uvedeno:Dopravné na prodejnu 30,- (včetně DPH)
Je potřeba si uvědomit, že IKEA koncept stojí na tzv. mechanickém prodeji, kdy je zákazník schopen se kompletně obsloužit sám a nechce vyhazovat zbytečně peníze za doplňkové služby, které mají ostatní společnosti zahrnuté v ceně zboží. IKEA chce vyjít vstříc i té menšině svých zákazníků, kteří tyto služby požadují, jen se rozhodla nepřenést tyto náklady na všechny plošným zvýšením cen, ale pouze je přenáší na ty koncové zákazníky, kteří tyto služby vyžadují a často vzhledem k nízkým cenám zboží toto akceptují. Příkladem může být nákup kuchyně včetně montáže. Konkrétní příklad: SYKORA - 126.820,- včetně dopravy a montáže ZDARMA, naprosto stejná kuchyně dle plánku od Sykory od IKEA: 77.930,- komplet kuchyně + 11.760,- doprava a montáž. A přesto neznalý zákazník nadává jak má IKEA předražené služby když konkurence nabízí služby za zlomek ceny nebo zdarma... Přemýšlejte, počítejte, srovnávejte ;)
Tak to byla trocha teorie, a teď praxe: IKEA (už dávno) není levná. A absurdní srovnání s Sýkorou (Hanákem a dalšími) na tom nic nemění. Tam mě spíše překvapuje tebou udávaná cena, protože ta nesedí, jejich cena je spíše 2-2,5x vyšší. Ovšem za jinou kvalitu. Tedy byla, možná začali nabízet v nejlevnější řadě také papundekl.
Nicméně u Sýkory, Oresi, Hanáka to navýšení ceny není adekvátní. Tam tvoří většinu ceny nájmy a platy, ze kterých musí zaplatit návrhy zdarma, kdy zákaznák po předložení ceny v drtivé většině zalapá po dechu, a už se neukáže.
Zdánlivě paradoxně, ale jen zdánlivě, ono to jen ukazuje na výši marže obchodníka, vyjde nejlépe kuchyně na objednávku* od truhláře. S významným bonusem lepšího využití prostoru - také ne pokaždé.
* Ono to obvykle až tak individuální často není, bo často používají "prefabrikáty", tzv. korpusy, atkže tak napůl.
IKEA není ani tak drahá v absolutních číslech, jako v poměru cena kvalita. Ta fólie na 2 mm papundeklu (doslova!!!) je za ty peníze drahá, byť by byla třeba nejlevnější.
Kromě toho ojebávají i na až absurdních místech. Například před asi 15-ti lety prodávali botník. S čtyřmi nožičkami.. Před asi 10-ti lety, aniž by zlevnili, prodávali ten samý botník, s dvěmi nožičkami. Podle návodu kdo chce, ať si to přišroubuje na zeď, nebo ať si dokoupí zvlášť dvě nožičky. I uplynul nějaký čas, botník zdražil, a zmizely zbývající nožičky.
A mimochodem, o kuchyních IKEA bylo známo už před 15-ti lety: jednou namontovat, a dobrý. Ale už s tím nikdy nehýbat. Třeba při předělání rozvodů. Podruhý už to nebude dobrý. Ale jako obyčejná kuchyně, se kterou se nebude hýbat, to nebyla špatná koupě. DŘÍVE.
U starého sortimentu věřím, že můžeš být, i s ohledem na cenu, při slušném zacházení, spokojený.
A jak bylo řečeno, nedávno šli skokově kvalitativně u kuchyní dost dolů, oproti této sice žádný zázrak, ale ještě dostatečné kvalitě.
no, jak píšeš, možná je to SHIT, ale každý má svojí představu o kvalitě.
Docela mě štve, že ten IKEA SHIT kupuje taková spousta lidí, že tam často skoro ani neprojdu k pokladnám. Nepamatuju, že bych podobný nával viděl v jiném shopu s nábytkem.
Ale nechci chválit, mě vytočili s novou variantou kuchyní, což není nic jinýho, než přerušení choutek lidem jako já, že si každých cca 3-5 let vymění dvířka a pár prkýnek za pár korun a budou mít novou kuchyň.
Další kuchyň od nich neberu
tak jasne maneger si spocital, ze z kazdeho zakaznika co do ikea prijde pro sedacku/skrin/inspiraci maj v prumeru 500,- protoze cestou obchodem vzdycky nakoupi nejake kravinky co vubec nechtel.... takze ti co nechtej obchod prochazet a jen by koupili co potrebujou musej zaplatit vypalne prave 500,- :D
Já tomu, že za tu službu chtějí peníze, rozumím a považuji to za správné. Ušetřili by mi čas, ušetřili by mi nervy a když si vzpomenu na nákup stolu, tak by mi tím ušetřili i záda. Takže já s poplatkem souhlasím.
Ale.... 500 Kč? Bez ohledu na počet krabic, hmotnost atd.? Za hranici, kdy bych se už hodně rozmýšlel, považuji 100Kč. 50Kč bych dal bez zaváhání. Ale 500Kč? Tak tam je to také bez zaváhání: děkuji, nechci.
Nahodím modelovou situaci. Zákazník si objedná v průměru 5-10 položek.
Skladník to musí oběhnout a to může být v Ikea časově náročné. můj odhad 10-30 minut (převzetí objednávky+ kompletace). Toho skladníka musíte platit a někdo jej musí kontrolovat a úkolovat. Jejich prodejna je veliká + sklad na velké věci. Dále musí mít nově prostor, kde bude vše čekat na zákazníka (další výdaje rostou). Při jejich objemech prodejů musí nabrat větší množství dalších skladníku (kompletářů) pro ten on-line prodej. Vzrostou náklady na mzdy + účení to nemusejí stíhat (další náklady).
Dostanu se tam cca 1x za rok. Doporučuji si nákup časově změřit (čas jsou peníze).
Částka 500 kč má za úkol: zaplatit zaměstnance, další skladovací prostor, omezit nákupy za pár korun, vyjít vstříc lidem, kteří to nebudou řešit a ocení rychlost nákupu.
Berte na vědoví, že je to vše od začátku koncipováno jako prodejna. Nepočítalo se s další krabicí (skladem) vedle prodejny. Dnes se dělají moderní sklady, kde to funguje úplně jinak a není potřeba tolik zaměstnanců. Jestli Ikea rozjede plnohodnotný e-shop, tak to na 100% nebude možné vyzvedávat na prodejnách, ale na nově postaveném centrálním skladu k tomu přizpůsobeném. Na prodejnách půjde vyzvedávat jen některé položky objednané v e-shopu. Nechci je nějak obhajovat, ale překopat logistiku, školení zaměstnanců a samotný provoz e-shopu něco stojí. Vše ukáže čas...
No, jenže když teď nakupuju v IKEA, tak zhruba u poloviny položek mi řeknou, že to není v samoobslužném skladu, ale někde jinde a dají mi mapku, jak tam dojet (s tím, že když tam nebudu do hodiny, tak se objednávka stornuje), další zhruba čvtrtinu položek vydávají u pultu za pokladnami a jen tak čtvrtinu si opravdu vyberu v tom jejich samoobslužném skladu. Takže zhruba 75% těch nákladů, co vyjmenováváte, už stejně mají i teď.