Je potřeba si uvědomit, že IKEA koncept stojí na tzv. mechanickém prodeji, kdy je zákazník schopen se kompletně obsloužit sám a nechce vyhazovat zbytečně peníze za doplňkové služby, které mají ostatní společnosti zahrnuté v ceně zboží. IKEA chce vyjít vstříc i té menšině svých zákazníků, kteří tyto služby požadují, jen se rozhodla nepřenést tyto náklady na všechny plošným zvýšením cen, ale pouze je přenáší na ty koncové zákazníky, kteří tyto služby vyžadují a často vzhledem k nízkým cenám zboží toto akceptují. Příkladem může být nákup kuchyně včetně montáže. Konkrétní příklad: SYKORA - 126.820,- včetně dopravy a montáže ZDARMA, naprosto stejná kuchyně dle plánku od Sykory od IKEA: 77.930,- komplet kuchyně + 11.760,- doprava a montáž. A přesto neznalý zákazník nadává jak má IKEA předražené služby když konkurence nabízí služby za zlomek ceny nebo zdarma... Přemýšlejte, počítejte, srovnávejte ;)