Nahodím modelovou situaci. Zákazník si objedná v průměru 5-10 položek.
Skladník to musí oběhnout a to může být v Ikea časově náročné. můj odhad 10-30 minut (převzetí objednávky+ kompletace). Toho skladníka musíte platit a někdo jej musí kontrolovat a úkolovat. Jejich prodejna je veliká + sklad na velké věci. Dále musí mít nově prostor, kde bude vše čekat na zákazníka (další výdaje rostou). Při jejich objemech prodejů musí nabrat větší množství dalších skladníku (kompletářů) pro ten on-line prodej. Vzrostou náklady na mzdy + účení to nemusejí stíhat (další náklady).
Dostanu se tam cca 1x za rok. Doporučuji si nákup časově změřit (čas jsou peníze).
Částka 500 kč má za úkol: zaplatit zaměstnance, další skladovací prostor, omezit nákupy za pár korun, vyjít vstříc lidem, kteří to nebudou řešit a ocení rychlost nákupu.
Berte na vědoví, že je to vše od začátku koncipováno jako prodejna. Nepočítalo se s další krabicí (skladem) vedle prodejny. Dnes se dělají moderní sklady, kde to funguje úplně jinak a není potřeba tolik zaměstnanců. Jestli Ikea rozjede plnohodnotný e-shop, tak to na 100% nebude možné vyzvedávat na prodejnách, ale na nově postaveném centrálním skladu k tomu přizpůsobeném. Na prodejnách půjde vyzvedávat jen některé položky objednané v e-shopu. Nechci je nějak obhajovat, ale překopat logistiku, školení zaměstnanců a samotný provoz e-shopu něco stojí. Vše ukáže čas...