Měsíc a půl po finančním vyždímání peněženek se nabízí další z možností, jak zvýšit prodej. Svátek Sv. Valentýna, ač není českým svátkem, přináší příležitost, jak láskou a zamilovaností oblblé zákazníky přimět, aby utráceli. A kolikrát i ty nezamilované.
Čtěte více: Valentýn v Česku je předraženým trikem obchodníků. Lásku oslavujeme v květnu
Sv. Valentýn, jakožto anglosaský svátek, v našich končinách zcela nezdomácněl. Oslavu lásky a zamilovanosti mají lidé spojenou spíše s 1. májem. Snahy obchodníků se však každoročně objevují. Otázka je, zdali jsou efektivní a přináší kýžený výsledek.
Čtěte více: 3 rady, jak se vydat na cestu k větší kreativitě ve vlastním byznyse
Chce to být originální a nebát se nadsázky
Supermarkety nabízejí speciální valentýnskou nabídku, hotely poskytují valentýnské pobyty a restaurace vám uspořádají skvělou valentýnskou večeři. V tom však není nic originálního. Když už Svátek Sv. Valentýna zákazníka tolik netáhne, chtělo by to něco víc. Jednoduše originalitu a vtip, jak také potvrdila marketingová specialistka Magdalena Čevelová: Kolem Valentýna by mohlo být určitě víc vtipu nebo roztomilé nadsázky. Valentýnská komunikace českých firem, alespoň ta, kterou jsem měla možnost vidět, se bere zbytečně vážně, nebo nemá nápad.
A podobný názor na chybějící originalitu obchodníků má i další z oslovených odborníků na marketing. Slevy bude zřejmě nabízet kde kdo, povrchní emoce také, takže bych viděl šanci v dobrém zpracování a využití nějakého neokoukaného příběhu, třeba z historie,
dodává Miloš Toman, marketingový odborník ze společnosti Intuitivní marketing s.r.o.
Inspirujte se vstupními branami do obchodů ve světě nebo originálními nápady druhých: