Tak ta metodická příručka pro GDPR u řemeslníků je opravdu docela povedená... viděno očima úředníka, pro kterého je právě a jen tato úzká problematika jeho profesní doménou. Ovšem z pohledu praktika a dotyčného "obětního" řemeslníka by se slušelo na konec příručky dopsat... "A poté, co živnostník tak výtěčně dostál všem požadavkům bruselského GDPR oznámil živnostenskému úřadu ukončení činnosti, na kterou už mu nezbýval čas, síly ani nervy...".
Živnostník ukončí činnost, odebere se na příslušný Úřad práce, kde je téměř již nulová nezaměstnanost, jak nám to deně tluče do hlavy ČT a tam mu sprostředkují zaměsnání. Potřebujeme OKAMŽITĚ 3000 lidí na zpracování dřeva do lesů. Je kúrovcová kalamita !!! A tam si živnostník uvolní nervy, času bude mít sedum prd.elí a po roce nabyde tolika sil, že se nebude stačit divit. A když to nepůjde, tak múže jít klepat do Lídla za 27000 Kč. No tak kde je ten problém ? To je pořád nějakýho kňourání.
Skoro bych řekla, že zákaz dělat si podobné seznamy je zrovna u těch řemeslníků, kterým bychom pak mohli nabídnout zakázku, spíš kontraproduktivní. Správný řemeslník přece potřebuje, aby si ho zákazníci pamatovali, měli kontakt na něj i se základními informacemi (například na co se specializuje), a ideálně ho dávali s doporučením dalším zákazníkům! Tomu se říká virální reklama, já sama jsem díky takovému doporučování přišla ke spoustě zajímavých zakázek. Dalo by se někde nějak veřejně prohlásit, že si PŘEJU, aby ostatní podnikatelé uchovávali moje data, a že si nepřeju, aby za to byli sankcionováni? Protože tím, že zavedeme nějaké schválené veřejné katalogy, situaci nevyřešíme, podobných je plný internet a je v tom chaos, zlaté Zlaté stránky kdysi. Což mi připomíná, že klasický telefonní seznam se vlastně taky stává zakázaným předmětem, protože obsahuje veřejně uvedená jména, adresy a telefonní čísla lidí.