Vyučil se kuchařem, teď dělá kosmetiku ve svém salónu. Přečtě si jeho příběh

17. 9. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Nabitý diář, měsíční čekací doba. Tím se může pyšnit původně vyučený kuchař, který se rozhodl jít vlastní cestou a otevřel si kosmetický salón.

Po osmi letech, kdy byla jeho živobytím kuchařina, sebral odvahu a začal podnikat v něčem, na co by si každý muž netroufl – kosmetika a pedikúra. Po pouhém roce provozování vlastní živnosti se může pyšnit objednávkami nabitým diářem a měsíční čekací dobou.

Jelikož již Daniel Šturm dlouho snil o kariéře, která by jej naplňovala, rozhodl se opustit zaměstnání a otevřít si vlastní živnost. A přestože říká, že kuchařské řemeslo je krásná práce, on sám se v ní bohužel nenašel. Pozvolna odkládal kuchařskou zástěru a začínal se věnovat navrhování a následnému prodávání kuchyní. Designerská praxe mě velice bavila, ale součástí mé práce bylo také nabízet své návrhy developerům. Touto částí jsem si už nebyl tak jistý, ale práce mě hlavně nenaplňovala. Již v této chvíli jsem se začínal rozhodovat mezi jednotlivými kurzy, a jelikož mě baví péče o tělo a krásu jako takovou, zvolil jsem kosmetiku a pedikúru, popisuje Daniel. Zároveň přiznává, že měl vždy k podobným službám blízko. Už od střední školy ho fascinovala kadeřnická profese, ale věděl, že kromě mnohaletého studia je potřeba mít to ještě tzv. v sobě a cítil, že právě to mu chybí.

V rekvalifikačních kurzech už Daniel věděl, že se našel a i přes značnou finanční a časovou náročnost, kdy měl velkou oporu v partnerovi, šel do všeho s obrovským nadšením. Již na začátku měl štěstí. Kolegyně, z teď již bývalé práce, se znala s majitelkou kadeřnictví v Říčanech, které mělo volné prostory. Pokusila se tedy navrhnout možné využití, čímž dala vzniknout plánu výhodnému pro obě strany. 

Díky spojení kadeřnického a kosmetického salónu mohl v začátku přijímat zákaznice kadeřnic, které při čekání často využívaly jeho služeb. Ovšem dnes má již svou vlastní klientelu a díky doporučením další zákazníci jen přibývají. Když jsem chodil do kurzů, říkali nám, že musíme počítat přibližně se třemi roky, než si vybudujeme svou vlastní klientelu. Mně se to podařilo už za rok a dnes mám takový nárůst zákazníků, že mívám měsíční objednací lhůty. Na jednu stranu mě to samozřejmě mrzí, jelikož bych rád všem nabídl péči, o kterou žádají, co nejdříve. Ovšem na druhou stranu jsem velice rád, že jsem si za krátkou dobu zvládl vytvořit tak dobré renomé, líčí Daniel. Rekvalifikačními kurzy to ovšem neskončilo, jelikož je třeba stále studovat nové techniky a postupy, objíždí Daniel semináře a snaží se načerpat novou inspiraci.

Dělat profesi, jíž se věnují převážně ženy, je něco nezvyklého

To, že se jedná o práci, kterou vykonávají převážně ženy, bere spíše jako přínos. Řekl bych, že to, že tuto pozici vykonávají spíše ženy, je má výhoda. Je to něco nového a netypického. Samozřejmě jsou zákaznice, které se stydí jít k muži, ty zvolí raději svou osvědčenou kosmetičku, popř. pedikérku. S ostychem jsem se setkával hlavně na začátku, ale dnes už to moc nevnímám. Řekl bych, že zákaznice v tomto ohledu spíše vítají, že se jich dotýká a věnuje se jim muž, říká Daniel. Zároveň dodává, že mezi jeho klientelu patří i muži, kteří tvoří až polovinu pracovních závazků v nabídce pedikúry. Ovšem na kosmetiku jich zatím dochází o poznání méně a přibývají jen pozvolna, sám Daniel říká, že je to momentálně trend spíše modernějších mužů. Jednu dobu ke mně docházel i dvanáctiletý chlapec s rodiči. Sám bych řekl, že jít na kosmetiku není něco, co by mělo být omezeno pohlavím nebo věkem, ale snahou o to pečovat o sebe, říká Daniel Šturm.

Na první pohled je jasné, že Daniela živnost baví a snaží se jí dávat maximum. Při vstupu do salónu vítá zákaznici s úsměvem a nabízí lehké občerstvení. Poté, co společně prodiskutují její potřeby a požadavky, začíná s potřebnou péčí, kterou neznalé klientce srozumitelně popisuje. Samotná péče pak dle náročnosti trvá až dvě hodiny. Jak sám říká, jeho výhodou oproti velké konkurenci je snaha o co nejmodernější přístup. Jeho slova potvrzuje i to, že v salónu lze najít nejen mezinárodní a tuzemskou kvalitní kosmetiku, ale také nejmodernější technické vybavení. Jedním z nich je i ultrazvuková špachtle pro hloubkové čištění pleti. Její použití je bezbolestné, a především má tu výhodu, že klient neodchází se zarudlou a podrážděnou pokožkou, jako tomu bývá při klasickém čištění. To samé se týká i pedikúry, u níž zákazníky přitahuje už jen samotný fakt, že Daniel pracuje s konkrétní německou kosmetikou.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Nestagnovat a nezůstat jen u jednoho salónu

Být živnostníkem Danielovi zcela vyhovuje a říká, že už by neměnil. A i přesto, že většinou mívá až dvanáctihodinové směny, líbí se mu být pánem své pracovní doby. Nicméně si uvědomuje, že pokud by zákazníci stále přibývali, bude muset zaměstnat výpomoc a s postupem času by se rád viděl ještě dál. Jeho snem je následovat příkladu největší sítě kadeřnických salónů v České republice a otevřít si vlastní spleť poboček, jež by nesly jeho jméno – Kosmetické salóny Šturm. Již nyní se svému snu krok po kroku přibližuje, kromě svého salónu v Říčanech totiž poskytuje své služby také v místě svého bydliště, v Louňovicích. Zde je k dispozici každý pátek a činí tak kvůli klientům, kteří by měli do Říčan dalekou cestu.

TIP: Chcete se zviditelnit na serveru Podnikatel.cz? Posílejte nám tipy na Příběhy podnikatelů: press@podnikatel.cz

V rámci postupného rozrůstání by rád do svého repertoáru služeb přidal i další nabídky. Zatím plánuji dodělat si nějaký intenzivnější vizážistický kurz. Jisté základy samozřejmě mám, ale rád bych zákaznicím nabídl alespoň lehké nalíčení, jelikož po kosmetice často odchází do zaměstnání či do společnosti. Ale samozřejmě bych to nepřeháněl, poté by byla celá návštěva poněkud kontraproduktivní, doplňuje Daniel a dodává, že by k pedikúře rád nabízel také masáže nohou. Díky svým ideálům a budoucím plánům je jasné, že Daniel nehodlá stagnovat a plánuje stále překonávat své pomyslné hranice.

Autor článku

Autorka je spolupracovnicí serveru Podnikatel.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).