Nic není třeba zakládat. Ten úřad už existuje a má zkratku ÚCL. http://www.caa.cz/
"Vzhledem k faktu, že naprostá většina současných bezpilotních systémů nedisponuje žádným osvědčením letové způsobilosti, existuje vysoká pravděpodobnost selhání systému a následného pádu letadla.."
Tzn, to ze to nema papir znamena, ze je to nebezpecne. A naopak, kdyz je na to papir, tak je to 100% bezpecne. A tak tu funguje vsechno..
Hele, nemám rád úředničinu, ale letectví trochu rozumím a osvědčení letové způsobilosti je docela důležitej papír, kterej opravdu zajistí, že ti letadlo nespadne na hlavu. Teda možná jo, ale ta pravděpodobnost musí být 1:10.000.000 až 1:100.000 podle typu a velikosti.
No a tyhle dronítka zatím bez toho "papíru" padají jak hrušky, takže si to můžeš přebrat;-)
Osvědčení letové způsobilosti je v případě létání nějakých kilogramových dronítek v dosahu viditelnosti (natáčení svateb, natáčení střechy domu apod) naprosto bezcennej papír za jehož vydání ÚCL jenom skasíruje místního podnikatele. Ten papír provozovateli (kromě starostí) v reálu nic nepřináší (snad jen že dejure chrání podnikatele před pokutou) Vlastně jde o jakousi formu "daně z vrtule" - chceš trochu vydělávat? - tak nám nejdřív zaplať.
Souhlasím s tebou... zaráží mě,proč UCL vadí,že si vyfotím něco a pak za to inkasuji peníze... Nic jim potom není... Od toho tady máme finančák,aby trestal ty,kteří neplatí daně jestli nato máme živnost atd.. a né UCL... A za další,pokud nelítám nad 300 metrů a nad hlavama abych ohrozil děti a lidi kolem sebe,tak nechápu,co je UCL do toho!!! Je to jen buzerace jak někomu říci,dej nám prachy a pak si můžeš vydělat ty... UCL není úřad aby nikomu diktoval pod pokutou-za tohle nesmíš chtít peníze!!!
Kdyby někdo z novinářů nebo zde diskutujících jen trochu se snažil zjisit proč jsou jen 4 vydaná povolení, pak by rychle zjistil, že je hlavně potřeba zpracovat tak zvanou příručku provozu. A to je veeeeelmi komplexní dokument o všem možném a nemožném.
"Prázdný" formulář má cca 40 stránek, pokusem o jejich vyplnění jsme zatím přes 200 a to jsme odhadem snad v polovině. Plus co vše kolem nastudovat.....
To je šité na provozovatele typu ČSA s bandou právníků, sektretářek, managerů jakosti, předpisáři, ... a ne pro jednotlivce...
Jestli dobre chapu pomerne hodne obecny clanek tak se legislativni povoleni tyka jen letadel nad 20 kilo ne?
Par poznamek:
- foceni dronem = vznik novych pracovnich mist
- povoleni je vec jedna ale co nejake pojisteni? To je preci vec hlavni ne?
- kolik cela legalnost stoji? Doufam ze ne vic jak papiry na lod ktera ma 100kw tedy 400kc
- proc je legalni prodej dronu kdyz jsou zakazane nemelo by to tedy byt jak se zbranemi kdo ma doklad muze koupit?
Lidem vadi nataceni z dronu. Ok ale co kamery kterymi jsou mesta prospikovana? Co auto google ktere skenuje mesta? To je cajk?
Prodej dronu je legalni proto ze jednodussi je prudit ty co si je koupi nez tlacit na velke firmy ktere je na trh importuji, masti si na tom kapsu a jeste odvadeji dph. Mas pravdu pojisteni je nejdulezitejsi, protoze kdyby se neco stalo - je potreba skody z neceho kryt a to je dulezitejsi nez pripadny flastr. Udajne by to mohlo resit zname pracovni pojisteni "proti blbosti:...
Auto si take muzete koupit bez ridicskeho prukazu, jen ho nesmite ridit. V obyvaku si litejte s cim chcete.
Auta google? Foti jen to co je videt z ulice, lide maji zive ploty atd. Proste toho bude kazdej krypl zneuzivat, natacet si vasi 10 letou dceru v bazenu a ohanet se svobodou.
Kamerama prospikovana mesta? Na krizovatkach, u nadrazi a bank ano, v bezne ulici nikoliv, to neni argument na obhajobu nataceni si kde koho ze vzduchu. Podobny pripad jako Google Glass, bezne se foti s telefonem v natazene ruce, jde si toho vsimnout a uhnout, u Glass nikdy nevite, kdo vas zrovna pri cem nataci, u quadkoptery nevite kdo a odkud ji ovlada.
> Jestli dobre chapu pomerne hodne obecny clanek
> tak se legislativni povoleni tyka jen letadel nad 20 kilo ne?
Ne tak to není. V případě komerčního užití se to týká bezpilotních letadel obecně a patří tam vše co má létat ve vzdušném prostoru bez ohledu na hmotnost. Takže i kdyby někdo používal pro podnikání třeba létající minihračku ať už třeba vrtulníček, multikoptéru nebo letadélko, které se při použití pro nekomerční rekreační a sportovní účely považuje za model bez nutnosti jakýchkoli povolení tak v případě využití takové hračky pro komerční účely se na něj už vztahují povinnosti podobně jako u letadel nad 20 kg.