Vývoj cen dle meziročního srovnání na internetu

14. 7. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Meziroční srovnání cen zboží prodávaného na internetu provedl internetový srovnávač cen Heureka.cz. Ceny více než 950 000 druhů zboží a z 9 000 inter­netových obchodů byly porovnány v období druhého čtvrtletí 2009 a 2010.

Klesají ceny televizorů, nejvíce v kategorii LCD a plazmových televizorů. Patrný je naopak meziroční růst cen u notebooků i stolních počítačů. O necelých deset procent zdražily také tiskárny, objektivy nebo bezdrátové telefony. Ceny bílé techniky a vybavení domácnosti jsou na podobné úrovni jako v loňském roce. Zlevnily ale například varné desky, myčky nádobí, lednice nebo trouby. K lehkému zdražení došlo u mrazniček, praček a podstatněji vzrostla cena u grilů nebo vysavačů.

Na internetu se meziročně zvýšila i cena oblečení a doplňků. K růstu oblečení však nedocházelo z důvodu zdražování, ale zejména proto, že na internet zamířilo více prodejců se značkovým oblečením, vysvětluje Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).