Výzkum: Český obchod se změní kvůli nedostatku pracovníků

14. 4. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Společnosti INCOMA Research a Blue Strategy informovaly o výsledcích projektu Retail Vision 2010, kde zkoumaly, jak bude vypadat český maloobchod v následujících letech.

Jednou z typických změn, která český trh čeká, je nárůst investic zákazníků do kvality života, zní jeden ze závěrů průzkumu. Projeví se to například v roustoucím zájmu o biopotraviny a čerstvé kvalitní zboží vůbec, ale také v důrazu na kvalitu personálu či úsporu času při nákupech. Jednoduchost, čitelnost a důvěryhodnost nabízených výhod. – to budou hlavní faktory při komunikaci obchodníků se zákazníkem.

Nedostatek kvalitních zaměstnanců podle výzkumu může brzdit rozvoj celého oboru.

V oblasti potravin asi nejvíce porostou diskonty a pak hypermarkety. Víc bude růst nepotravinářský sektor. Nadále pokročí koncentrace obchodu a výrazněji se vydělí skupina tří až čtyř řetězců, které budou v českém obchodě hrát hlavní roli, predikují výzkumníci.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).