Společnosti INCOMA Research a Blue Strategy informovaly o výsledcích projektu Retail Vision 2010, kde zkoumaly, jak bude vypadat český maloobchod v následujících letech.
Jednou z typických změn, která český trh čeká, je nárůst investic zákazníků do kvality života,
zní jeden ze závěrů průzkumu. Projeví se to například v roustoucím zájmu o biopotraviny a čerstvé kvalitní zboží vůbec, ale také v důrazu na kvalitu personálu či úsporu času při nákupech. Jednoduchost, čitelnost a důvěryhodnost nabízených výhod.
– to budou hlavní faktory při komunikaci obchodníků se zákazníkem.
Nedostatek kvalitních zaměstnanců podle výzkumu může brzdit rozvoj celého oboru.
V oblasti potravin asi nejvíce porostou diskonty a pak hypermarkety. Víc bude růst nepotravinářský sektor. Nadále pokročí koncentrace obchodu a výrazněji se vydělí skupina tří až čtyř řetězců, které budou v českém obchodě hrát hlavní roli,
predikují výzkumníci.