Výzva AMSP: Rozvážkové a stravenkové firmy, podělte se o marže s restauracemi

16. 10. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Asociace malých a středních podniků hledá cesty, jak pomoci gastronomii. Obrací se na rozvážkové a stravenkové firmy, aby se podělily o své marže.

Asociace, která zastupuje malé a střední živnostníky a podniky v České republice, upozorňuje na kritickou situaci v oblasti gastronomie. Podle jejích údajů se tržby hospod a restaurací za první pololetí propadly o 30 mld. korun. 

Po přislíbených záchranných nástrojích v gastronomii (mzdy, nájem) a dalších plánovaných podporách,, například odložení nutnosti hradit v této době bankám splátky úvěrů, zahajuje asociace také jednání s dalšími partnery, kteří mají možnosti pomoci gastronomům. Jednání proběhnou například se Svazem měst a obcí a jednotlivými kraji, aby mohla být kompenzace a podpora restauratérům realizována regionálně.

Výzva na stravenkové a rozvážkové firmy

Současně se AMSP obrací na zástupce stravenkových a rozvážkových společností, aby pomohly gastronomům a podělily se s nimi o své současné marže. 

Apelujeme na zástupce rozvážkových firem, kde 30% provize za rozvoz jídla nám v současné situaci nepřipadá přiměřená a adekvátní situaci. Samotní gastronomové se nemohou bránit, proto se stavíme na jejich stranu a žádáme, aby provozovatelé těchto služeb zvážili pomoc gastronomům. Obracíme se též na provozovatele nákupních portálů, kterým dramaticky v této situaci rostou prodeje a marže, jako jsou Rohlík.cz a Košík.cz, aby se v této těžké chvíli české gastronomie podělili o své provize, které mají z distribuce jídel našich restaurací, uvádí asociace ve své výzvě. 

AMSP dále pokračuje v prosazování dalších bodů, jako je dočasné snížení DPH na stravovací služby na 5 % nebo legalizace spropitného. 

Aby se gastro segment v roce 2021 alespoň přiblížil k tržbám z roku 2019, je potřeba realizovat podpůrná opatření a naopak nedělat ta, která by mohla tržby restauratérů snížit. Proto podporujeme i to, aby pro připravovaný stravovací paušál byla zajištěna účelovost, tedy že příspěvek zaměstnanců bude skutečně utracen za jídlo a nedojde tak k poklesu tržeb restaurací a kantýn, uzavírá Luboš Kastner, garant projektu Moje restaurace AMSP ČR a spolumajitel skupiny Hospodska.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).