České společnosti by uvítaly, kdyby bylo vzdělávání na odborných školách více propojené přímo s firemní praxí. Vyplynulo to z průzkumu Česko-německé obchodní a průmyslové komory. Z 2000 pro průzkum oslovených společností by to uvítalo 60 procent z nich. Tzv. duální vzdělávání znamená, že studenti studují určitý obor ve škole a zároveň si vzdělání rovnou prohlubují praxí v konkrétní firmě. Žáci se zpravidla učí to, co podniky opravdu potřebují,
řekl k výhodám systému duálního vzdělávání výkonný člen představenstva komory Bernard Bauer.
I tato témata jsou v Česku součástí debat o reformách středních a vysokých škol. A také se promítají do již probíhajících kroků školské reformy, která zahrnuje změny v obsahu a cílech vzdělávání.
Podnikatelé nejen sledují, že absolventi škol nejsou dostatečně připravení na praxi v jejich oboru, ale také to, že nemají dostatečné povědomí o samotném podnikání. V tomto případě jde především o absolventy vysokých škol. Důvody jsou podle podnikatele Iva Pilného dva: Mezi přednášejícími na vysokých školách najdeme jen málo těch, kteří mají tušení, co to podnikat je, natož aby to někdy sami zkusili. Akademické prostředí až na výjimky rozhodně tvorbu nových nápadů a jejich komercializaci nepodporuje. Druhou příčinou je obecné pejorativní vnímání podnikání,
napsal Pilný před časem na business server Podnikatel.cz. Čtěte více: Ivan Pilný: Školy nedokážou připravit studenty pro podnikání