Knzultační agentura pro web a internetový marketing Dobrý web připravila poměrně obsáhlou studii věnovanou českým e-shopům. Specialisté Dobrého webu do studie shrnuli své poznatky o tom, jaké jsou nejčastější problémy domácích e-shopů, jaké dělají chyby a jak se jim vyhnout, a to v oblasti internetového marketingu a tvorby webu. Studie je ke stažení zdarma.
Podle studie se potíže e-shopů soustředí především do následujících několika oblastí. Do reklamy placené za proklik (PPC), do optimalizace pro vyhledávače (SEO), marketingu v sociálních médiích (SMM, patří sem tedy například marketing realizovaný na Facebooku), do oblasti použitelnosti webových stránek (UX) a do oblasti webové analytiky (WA).
Z jednotlivých rad zaujme například ta, která dává tipy, jak nalákat na web zákazníky a také je na něm udržet. Cestou může být to, že dá web zákazníkům možnost, aby tvořili vlastní obsah a umisťovali ho na web. Může to být prostřednictvím blogování, nebo tvorby vlastního videoobsahu. V oblasti použitelnosti webu jsou například podle studie nejčastějšími potížemi předčasné zadávání osobních údajů, nedostatečný popis zboží nebo nečitelný text. Čtěte více: Poučte se z nejčastějších chyb e-shopů a zlepšete svůj ebyznys