Ono je to v podstatě jednoduché. Chci web, který bude sám o sobě "mým produktem", případně který bude zdrojem mé konkurenční výhody? Nechám si ho udělat na míru a dám za něj desítky až stovky tisíc korun. Potřebuju jen nějaký standardní web, protože už ho mají všichni konkurenti? Rozhodnu se mezi nasazením kastomizovaného řešení za jednotky až desítky tisíc Kč (Wordpress, Drupal, ...) na vlastní webhosting (větší náklady, větší kontrola nad webem a daty) nebo hotové služby s měsíčními poplatky (Webnode atd.) v řádu stovek měsíčně.
Osobně dělám pro své klienty jen tu první, tedy nejdražší variantu, ale má základní rada je asi pro všechny stejná: nedávejte 100 % rozpočtu do tvorby webu, nechte si i něco na marketing. Není nic horšího než dokonalý web, na který nikdo nechodí, protože na adwords/sklik/pr články/atd. už nezbyly peníze.