Srdečně zdravím,
s obsahem článku víceméně souhlasím až na jednu výjimku. Vytvoření webových stránek v profesionální kvalitě může být totiž pro živnostníka neúnosně nákladné. Problém vidím také v tom, že laik jednoduše nedokáže rozpoznat kvalitní webdesign. Často jej zajímá pouze vzhled a vůbec např. nedokáže posoudit parametry redakčního systému, jak dobře je web optimalizován pro vyhledávače atd.
Přitom středně rozsáhlý web na klíč od renomovaného webdesignéra může přijít i na 30 nebo 40 tisíc Kč. Tato informace v článku podle mne chybí. A to už nemluvím o tom, že pokud jde o tržní segment s větší konkurencí, může být tato částka ještě několikanásobně vyšší, pokud do ní započítáme také náklady na nezbytnou internetovou propagaci, aby se nový web vůči konkurentům zviditelnil a prosadil.
Nechci tím zpochybňovat možný přínos dobrého webu, ale tvrdím, že to může být dost drahý projekt s nejistým výsledkem, nedokáže-li živnostník fundovaně posoudit kvalitu dodávaného řešení.
Alternativu pro méně solventní živnostníky bych tedy viděl v pronájmu webové stránky na různých hostovaných řešeních, Při výrazně nižší ceně tak může podnikatel získat v mnoha ohledech rovnocenné řešení, o jehož kvalitách se může většinou předem přesvědčit náhledem do referencí toho kterého poskytovatele.
Internet je pro většinu drobných živnostníků bezpochyby marketingovým nástrojem číslo jedna, alespoň co se potenciálu a poměru cena/výkon týče. Je ale důležité rozlišovat mezi obrovskou škálou dostupných možností. Úspěch na internetu není automaticky zaručen. Profesionální webdesign je velmi náročná disciplína a tomu odpovídá i cena takového produktu.
S přátelským pozdravem,
Robert Vlach
specialista na podporu podnikání a provozovatel portálu nezávislých profesionálů Na volné noze