Česká spořitelna chce naučit své klienty, jak se bezpečně chovat na internetu. Spustila proto na svých webových stránkách e-learning, který má podobu komiksu. Ten má uživatele naučit, jaké správně používat operační systémy, zároveň upozorňuje na nutnost dodržování bezpečnostních pravidel při přihlašování do internetového bankovnictví a učí, jak se bránit phishingu.
Naše internetové bankovnictví má více než milion uživatelů, a proto jsme považovali za přirozené poskytnout klientům obecné informace v oblasti internetové bezpečnosti. Ta je i pro nás zcela zásadní a neustále pracujeme na jejím dalším posilován,
uvedl David Lorenc, ředitel přímého bankovnictví České spořitelny. Bezpečnosti na internetu se týkal letos i druhý ročník odborné konference Trendy v internetové bezpečnosti (TIB), na kterém se účastníci shodli, že stále největší riziko u internetového bankovnictví přichází ze strany samotného uživatele. Konference však také potvrdila vzestup internetového pirátství, zaměření hackerů na „malé ryby“ a na zranitelnost sociálních sítí. Čtěte více: Zisky z počítačové kriminality předčily zisky z drog