Z českého trhu zmizí některé značky, jiné se zase po problémech vrací "do hry"

23. 7. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Letos zřejmě zmizí z českého trhu některé tradiční a slavné české značky, které dlouhá léta odolávaly zahraniční konkurenci. Letos se Češi rozloučí s názvem Živnostenská banka (dojde ke spojení s HVB Bank a vznikne nový název UniCredit Bank Czech Republic), s autobusy značky Karosa nebo plochodrážními motocykly Jawa (od července se prodávají pod značkou JRM). Naopak do hry se vrací výrobky firmy Kofola, Tatra, Zetor či Avia.

Kvůli levné konkurenci z Číny končí tradiční výrobce litinových kuchyňských mlýnků J.Porkert ze Skuhrova nad Bělou na Rychnovsku. Naopak konkurenci z Asie odolal výrobce hodinek Prim, který se zaměřil na výrobu kvalitních hodinek dělaných na míru. Odolává i skutečská firma Botana, která oprášila značku Botas, nebo zlínská Moleda, která zase zmodernizovala značku Prestige. Druhý dech chytila i Avia, která dokonce uvažuje o rozšíření výroby i na autobusy.

Zdroj: novinky.cz

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).