V březnu si podle zveřejněných údajů Svazu dovozců automobilů Češi koupili celkem 12 410 nových osobních aut. Přestože jde o nejlepší prodejní výsledek v období posledních šest let, došlo k poklesu nově zaregistrovaných osobních aut za první čtvrtletí roku 2009 o necelých šest procent. Ovšem vzhledem k celosvětovému propadu v prodeji nových aut, který činí až dvacet procent, jde o velmi dobrý výsledek. Píše se v Hospodářských novinách a v Mladé frontě Dnes.
V březnu pokračoval útlum prodejů podnikových vozů. Zatímco běžně firmy kupují polovinu registrovaných aut, v březnu to bylo jen dvacet procent. O celý nárůst prodeje se zasloužili individuální zájemci, kteří těžili z největších slev nových vozů v historii České republiky,
sděluje v Právu tajemník Svazu dovozců automobilů PAVEL TRUNKL. Podniky nákupy nových automobilů na počátku prvního čtvrtletí omezily z důvodu čekání na novelu zákona o dani z přidané hodnoty. Od 1. dubna si však mohou zakoupit jakýkoliv automobil s možností odpočtu DPH.
Skladové zásoby osobních aut se nyní doprodávají. Slevy končí, prodejní ceny se vrátí na ceníkovou úroveň. Proto se naopak očekává se omezení nákupů domácností. Ti kteří uvažovali o nákupu nového vozu, již pravděpodobně nakoupili. Nový prodej by podpořilo zavedení šrotovného. Šrotovné bude oslovovat zákazníky, kteří si běžně nekupují nová auta,
informuje PAVEL TRUNKL v Mladé frontě Dnes. Dodává, že by šrotovací prémie neměla být chápána jako protikrizové opatření, ale jako nástroj k dlouhodobému omlazení vozového parku. Čtete více: Místo zvyšování podpory v nezaměstnanosti raději šrotovné.