Podle posledního návrhu ministerstva průmyslu už šrotovné v Česku dostalo „jízdní řád“. Není však stále jisté kdy bude u nás zavedeno a zda vůbec. Prozatím se politici shodují, že se zavedením není nutno spěchat, jelikož automobilky stěží uspokojují poptávku po nových automobilech kvůli šrotovnému v okolních státech. Informují Hospodářské a Lidové noviny.
Ideální to bude asi na podzim, nyní by byly pro občany zbytečně dlouhé čekací doby,
sděluje v Hospodářských novinách ANTONÍN ŠÍPEK, zástupce Sdružení automobilového průmyslu. Šrotovné tak bude pravděpodobně zavádět až vláda, která vznikne po říjnových předčasných volbách.
Žádosti o šrotovné budou vyřizovat odbory dopravy měst a pověřených obcí. Majitel vozu nejprve zaregistruje svou žádost na odboru evidence vozidel a zaplatí tisícikorunovou vratnou kauci. Na příslušný odbor se vrátí s dokladem o sešrotování a fakturou za nákup nového vozu. Šrotovné ve výši 30 000 Kč bude vyplaceno po prověření dokladů Státním fondem životního prostředí, a to zpětně. Likvidované vozidlo musí majitel vlastnit nejméně dva roky. Další podmínkou je stáří vozu, tj.starší deseti let. Nově nakoupený automobil nesmí být dražší než půl milionu korun a současně musí splnit emisní normu euro4 a nevypouštět více než 160 gramů CO2 na 1 km jízdy.