Krize se začíná projevovat také v tržbách cestovních kanceláří. Ty letos prodaly přibližně o deset procent méně zájezdů. Češi tak nákup letní dovolené buďto odložili, nebo o něm dokonce ani neuvažují. Informují dnes Právo a Hospodářské noviny.
Někteří klienti vyčkávají a správně tuší, že by ceny zájezdů mohly klesnout. Zlevnění podle našich analýz proti katalogovým cenám by mohlo dosáhnout deset až patnáct procent. U super lastminutů, které začínají 72 hodin před odjezdem, až dvacet procent,
sděluje v Hospodářských novinách TOMIO OKAMURA, mluvčí Asociace cestovních kanceláří a agentur. V příštích týdnech se ale mohou dle UDA WICHERTA z tuzemské pobočky Neckermann, objevit další speciální nabídky jako je například pobyt s plnou penzí za cenu polopenze nebo sedm dní pobytu za cenu pěti dnů.
„Cestovkám“ by pomohlo i snížení daně z přidané hodnoty, jak apeloval na ministerstvo pro místní rozvoj na včerejším Žofínském fóru prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur ROMAN ŠKRABÁNEK. My bychom chtěli, a je to hlas evropských cestovních kanceláří, aby toto zdanění bylo zařazeno do nižší sazby, což je v ČR devět procent,
uvádí v Právu Škrabánek.