Z tisku: Tržby cestovních kanceláří klesají. Chtějí snížit DPH.

23. 4. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Krize se začíná projevovat také v tržbách cestovních kanceláří. Ty letos prodaly přibližně o deset procent méně zájezdů. Češi tak nákup letní dovolené buďto odložili, nebo o něm dokonce ani neuvažují. Informují dnes Právo a Hospodářské noviny.

Někteří klienti vyčkávají a správně tuší, že by ceny zájezdů mohly klesnout. Zlevnění podle našich analýz proti katalogovým cenám by mohlo dosáhnout deset až patnáct procent. U super lastminutů, které začínají 72 hodin před odjezdem, až dvacet procent, sděluje v Hospodářských novinách TOMIO OKAMURA, mluvčí Asociace cestovních kanceláří a agentur. V příštích týdnech se ale mohou dle UDA WICHERTA z tuzemské pobočky Neckermann, objevit další speciální nabídky jako je například pobyt s plnou penzí za cenu polopenze nebo sedm dní pobytu za cenu pěti dnů.

„Cestovkám“ by pomohlo i snížení daně z přidané hodnoty, jak apeloval na ministerstvo pro místní rozvoj na včerejším Žofínském fóru prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur ROMAN ŠKRABÁNEK. My bychom chtěli, a je to hlas evropských cestovních kanceláří, aby toto zdanění bylo zařazeno do nižší sazby, což je v ČR devět procent, uvádí v Právu Škrabánek.

Autor článku

Dagmar je redaktorkou Podnikatel.cz a ve svých článcích se zaměřuje na oblast mzdového účetnictví a personalistiky. Mzdové účetní pravidelně školí a poskytuje rady v odborné poradně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).