Za finty se slevami pokuty v horentních výškách. Co se na zákazníka zkouší?

4. 3. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Zdá se to jako skvělá nabídka, která se neodmítá. Ve skutečnosti je to finta na spotřebitele. Za takové jednání padaly sankce v horentních výškách.

Když se prodává, obchodník plesá. Pokud prodeje klesají, je třeba na zákazníka trochu víc zatlačit. Slevy a akční nabídky fungují skvěle, český zákazník na ně stále slyší. Ne vždy je ale sleva slevou a akční nabídka skutečně akční. 

Právě na slevy a akční nabídky se pravidelně zaměřuje Česká obchodní inspekce. Nejinak tomu bylo v loňském roce. V roce 2019 uskutečnila inspekce celkem 4390 kontrol slev a akčních cen a porušení zákonů zjistila více než ve 43 procentech případů. 

Čtěte také: Je možné reklamovat použité zboží zakoupené přes internet?

Obchodníci obvykle neinformují spotřebitele řádně o cenách nebo deklarovaná cena v letáku nebo v regálu pak často neodpovídá ceně naúčtované u pokladny, říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Zjištěná porušení:

  • docházelo k porušení zákona o ochraně spotřebitele:
  • byla porušena poctivost prodeje výrobků a poskytování služeb (nejčastěji se jednalo o nesprávné účtování)
  • došlo k porušení povinnosti prodávajícího informovat spotřebitele v souladu s cenovými předpisy,
  • nebyly informace k výrobku poskytnuty v českém jazyce,
  • prodejci nevydali doklad o zakoupení výrobku ani na žádost nebo byl vydán doklad o zakoupení výrobku, ale bez stanovených náležitostí.

ZMĚNY A NOVINKY 2020

Co se změní pro OSVČ i zaměstnance od 1. ledna 2020? Sledujeme všechny novinky a daňové změny

Uložená opatření a sankce Česká obchodní inspekce v roce 2019 pravomocně uložila v souvislosti s kontrolami slev a akčních cen 1642 pokut v celkové výši 32 084 000 Kč.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).