Když se prodává, obchodník plesá. Pokud prodeje klesají, je třeba na zákazníka trochu víc zatlačit. Slevy a akční nabídky fungují skvěle, český zákazník na ně stále slyší. Ne vždy je ale sleva slevou a akční nabídka skutečně akční.
Právě na slevy a akční nabídky se pravidelně zaměřuje Česká obchodní inspekce. Nejinak tomu bylo v loňském roce. V roce 2019 uskutečnila inspekce celkem 4390 kontrol slev a akčních cen a porušení zákonů zjistila více než ve 43 procentech případů.
Čtěte také: Je možné reklamovat použité zboží zakoupené přes internet?
Obchodníci obvykle neinformují spotřebitele řádně o cenách nebo deklarovaná cena v letáku nebo v regálu pak často neodpovídá ceně naúčtované u pokladny,
říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Zjištěná porušení:
- docházelo k porušení zákona o ochraně spotřebitele:
- byla porušena poctivost prodeje výrobků a poskytování služeb (nejčastěji se jednalo o nesprávné účtování)
- došlo k porušení povinnosti prodávajícího informovat spotřebitele v souladu s cenovými předpisy,
- nebyly informace k výrobku poskytnuty v českém jazyce,
- prodejci nevydali doklad o zakoupení výrobku ani na žádost nebo byl vydán doklad o zakoupení výrobku, ale bez stanovených náležitostí.
ZMĚNY A NOVINKY 2020
Co se změní pro OSVČ i zaměstnance od 1. ledna 2020? Sledujeme všechny novinky a daňové změny
Uložená opatření a sankce Česká obchodní inspekce v roce 2019 pravomocně uložila v souvislosti s kontrolami slev a akčních cen 1642 pokut v celkové výši 32 084 000 Kč.